تسلط ارتش و کمیته های مردمی یمن بر مناطق جدید در مأرب

ارتش و کمیته های مردمی یمن در ادامه پیشروی های خود در جبهه مارب بر مناطق راهبردی جدیدی مسلط شده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از المیادین؛ یک منبع نظامی یمنی به ادامه پیشروی های ارتش و کمیته های مردمی یمن در وادی نخلاء اشاره کرد.

این منبع یمنی اعلام کرد که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن بر سه تپه راهبردی در منطقه ایدات الراء در صرواح در مارب مسلط شده اند.

همچنین نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن بر برخی موقعیت ها در منطقه الدشوش در صرواح در غرب مارب مسلط شدند.

منبع یمنی از کشته و زخمی شدن قریب به ۲۰۰ نظامی و افسر از نیروهای عبد ربه منصور هادی و ائتلاف سعودی و حزب الاصلاح و شماری ازتکفیری ها در جریان درگیری های دو روز گذشته خبر دادمنبع یمنی از کشته و زخمی شدن قریب به ۲۰۰ نظامی و افسر از نیروهای عبد ربه منصور هادی و ائتلاف سعودی و حزب الاصلاح و شماری ازتکفیری ها در جریان درگیری های دو روز گذشته خبر داد.

از سوی دیگر«سلطان السامعی» عضو شورای سیاسی یمن افزود: تصمیم به آزادسازی مأرب از صنعاء گرفته شده است و پس از آزادسازی این منطقه، به سمت استان‌های دیگری که در اشغال متجاوزان است پیشروی خواهیم کرد.

وی گفت: در این جنگ ائتلاف سعودی تنها ننگ را برای خود به ارمغان آورده و اعتبار سعودی و متحدانش درهم شکسته شد.

عضو شورای سیاسی یمن با بیان اینکه آمریکا، عربستان سعودی را در تجاوز به یمن درگیر کرد گفت: نیروهای مسلح، صدها هدف حساس در عمق خاک سعودی را شناسایی کردند که در صورت تداوم تجاوز و محاصره کشور مورد هدف قرار خواهند گرفت.

السامعی افزود: نیروهای سعودی درآستانه پیشروی نیروهای مسلح یمن از استان مأرب به استان‌های دورتر عقب نشینی کرده و مزدوران سعودی نیز پایگاه مردمی در استان‌های تحت اشغال ندارند.

وی تأکید کرد: ائتلاف سعودی مجبور به متوقف کردن جنگ خواهد شد و چاره دیگری ندارد. آن ها به این باور رسیده‌اند که شکست یمنی‌ها غیر ممکن استائتلاف سعودی مجبور به متوقف کردن جنگ خواهد شد و چاره دیگری ندارد. آن ها به این باور رسیده‌اند که شکست یمنی‌ها غیر ممکن است.

این در حالی است که یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به پیشروی چشمگیری در عملیات خود علیه متجاوزان در شمال مأرب دست یافته اند.

این منبع نظامی یمنی افزود: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن توانستند بعد از حملات گسترده علیه نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن در جبهه الکساره در شمال غرب مأرب کنترل مناطق؛ دش الحقن، الحمم الثلاث الحمراء، الصید و الذیاب را در دست بگیرند.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن همچنین به سمت منطقه السویداء و خلفان و پادگان صحن الجن، از بزرگترین پادگان‌های نیروهای دولت مستعفی یمن پیشروی کردند.
انتهای پیام/

کد خبر: 1092048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =