اختتامیه جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان کشور۲۲ فروردین‌ برگزار می‌شود

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت از برگزاری اختتامیه جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان در ۲۲ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، روح الله محمد علی‌نژاد عمران با اعلام این خبر اظهارکرد: در سی و پنجمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان کشور، برگزیدگان قرآنی هشت دستگاه دانشجویی برای آخرین بار با یکدیگر به رقابت پرداختند تا نماینده دانشجویان ایران برای شرکت در مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان جهان اسلام را از دل این جشنواره مشخص کنند.

وی افزود: در سال ۱۳۹۹ وزارت بهداشت میزبان سی‌وپنجمین دوره از جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور بوده است، جشنواره‌ای که بزرگترین آوردگاه برگزیدگان قرآنی دانشجویان کشور است.

وی اضافه کرد: در این جشنواره برگزیدگان هشت دستگاه دانشجویی و مراکز آموزشی کشور نظیر "وزارت علوم"، "وزارت بهداشت"، "دانشگاه آزاد اسلامی"، دانشگاه‌های "جامع علمی‌کاربردی"، "پیام‌نور"، "فنی‌وحرفه‌ای"، "فرهنگیان" و "علوم ‌و معارف اوقاف" برای آخرین بار با یکدیگر به رقابت می‌پردازند تا نماینده دانشجویان ایران برای شرکت در مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان جهان اسلام، از دل این جشنواره مشخص شود.

علی‌نژاد گفت: این جشنواره در هشت بخش در ۳۳ رشته برگزار شد که به خوبی و با نظم و انسجام مثال زدنی در فضای مجازی، بخش‌های مختلف برگزار و مورد داوری قرار گرفت. بخش‌هایی چون بخش آوایی با برگزاری رشته‌هایی چون تلاوت و قرآئت ترتیل و تحقیق، بخش هنری، بخش ادبی و بخش معارفی در هشت رشته و در سه مرحله به احسن وجه برگزار شدند.

وی خاطرنشان کرد: این رقابت‌ها، به فضل خدا و نهایت تلاش عزیزان ما در مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت و با حضور داوران توانا و مجرب که در سطح بالا و بین‌المللی قرار داشتند، داوری‌ شد که در نهایت در شرایط کرونایی موجود، اختتامیه جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۰ به شکل نیمه حضوری در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار خواهد شد.

رییس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با اشاره به برنامه‌های قرآنی سال ۱۳۹۹ مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، گفت: شور و اشتیاق جوانان در فضای کرونا در سال ۱۳۹۹ اجازه نداد فعالیت‌های قرآنی دچار رکود شود، در این میان استفاده حداکثری از فضای مجازی موجب شد تا در سال گذشته برنامه‌های متنوع و متعددی در این مرکز به اجرا در آید. در این میان کانون‌های مذهبی و کانون‌های قرآن و عترت و مجامع دانشجویی به بهترین شکل ظرفیت و پتانسیل خود را در فضای مجازی به کار گرفتند تا چراغ برنامه‌های قرآنی در سال کرونایی ۹۹ همچنان فروزان باشد.

 علی‌نژاد ضمن تاکید بر برگزاری جلسات متعدد با مجامع کانون‌های قرآن و عترت و مذهبی در سال گذشته از سوی مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، به دیگر برنامه‌های این مرکز در سال گذشته اشاره کرد و افزود: دوره‌های آموزشی مانند "دوره تدبر در قرآن کریم" و دوره‌های ترویجی مانند "مسابقات و جشنواره‌ها" و همچنین دوره‌های پویشی در سال گذشته به بهترین شکل در مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت برگزار شد. جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت(هدهد) نیز در دور بیست‌وپنجم به بهترین شکل برگزار شد که استفاده مناسب از ظرفیت فضای مجازی در برگزاری این گونه برنامه‌ها به ما نشان داد که نباید این فضا را در دوره پسا کرونا از دست بدهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =