یارانِ فرهاد با پیکان استارت می‌زنند/ آبی ها در جستجوی بهاری پُرگل!

شاگردان مجیدی در حالی به مصاف شاگردان تارتار خواهند رفت که در شرایطی سخت به دنبال حفظ فاصله خود با صدر جدول هستند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،تینا نجفی؛ در نخستین گام از سال جدید و در چهارچوب هفته نوزدهم لیگ برتر، آبی های پایتخت میزبان پیکان خواهند بود.

سومین تقابل یک فصلِ فوتبالی

پیکان در دور رفت رقابت‌ها توانست استقلالِ محمود فکری را متوقف کند و دو امتیاز مهم را در راه کسب قهرمانی، از این تیم بگیرد. همچنین این دو تیم در چهارچوب جام حذفی نیز در مقابل هم قرار گرفتند که در آن دیدار، شاگردانِ مجیدی موفق شدند با شکست حریفشان، جواز حضور در مرحله بعد را کسب کنند. حالا و با گذشت کمتر از یک ماه، این دو تیم باز هم در مقابل هم صف‌آرایی خواهند کرد.

نگاهی به جایگاه دو تیم

آبی ها با ۳۳ امتیاز در جایگاه سوم قرار دارند و پیکانی‌ها با ۲۴ امتیاز، نهم جدول هستند.

کرونا اولین حریف سال جدید اردوی آبی‌ها؛ تغییرات اعمال می‌شود؟

شاید بدترین اتفاق سال جدید برای آبی ها، هجوم ویروس کرونا به اردوی آن‌ها بود. اتفاقی که چند تن از بازیکنان و البته تعدادی از اعضای کادر فنی را چند روزی از تمرینات دور کرد و بدین ترتیب مجیدی را با چالشی مهم روبرو کرد.
اگرچه حالا تنها بابک مرادی غایب کرونایی آن‌ها است اما دوری چند روزه بازیکنان می‌تواند فرهاد را مجاب به اعمال تغییرات در ترکیب اولیه آن ها کند.  غیبت نادری به دلیل ۴ اخطاره بودن هم احتمالا باعث حضور میلیچ در ترکیب اولیه خواهد شد.
فرهاد مجیدی ممکن است برای این دیدار، دست به آرایش ۲۴۴ بزند و متین کریم‌زاده را بعنوان زوج میلیچ در سمت چپ قرار دهد.

 تارتار و همان همیشگی!

مهدی تارتار بر خلاف فرهاد مجیدی که میل به فوتبال مالکانه و هجومی دارد، فوتبالی تدافعی و واکنش گرایانه را در سر می‌پروراند. پیکان با دفاع پنج نفره در میدان حاضر می‌شود، مالکیت میدان را در اختیار حریفش قرار می‌دهد و تنها به ضدحملات برای گشودن دروازه حریف دل می‌بندد.

پیکانِ تارتار تا بدین‌جا نتوانسته است تاکتیک مقبولی را ارائه دهد و بجز پرتاب‌های بلندِ نادر محمدی حامل نکته جالب توجه دیگری نبوده است.

به زبان آمار

در ده مسابقه اخیرِ این دو تیم، پیکان هیچ‌گاه پیروزی را جشن نگرفته است. در مقابل آبی‌ها ۴ بار به این مهم دست یافته اند.

سودای استقبال از بهار پرحادثه با یک شروع مقتدرانه!

کسب سه امتیاز این دیدار خانگی در راه قهرمانی می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد. مجیدی حالا با سه پیروزی پیاپی، مرد محبوب هواداران است و برای تداوم این روزهای خوش به اولین برد سال ۱۴۰۰ نیاز دارد. ضمن آنکه آبی‌ها از ۱۳ روز دیگر باید در لیگ قهرمانان آسیا به میدان بروند. مسابقاتی که می‌تواند چالش بزرگی برای مجیدی باشد. بنابراین پیروزی در این دیدار علاوه بر شانس نزدیکی به صدر، می تواند برای آغاز رقابت های دشوار آسیایی، روحیه بخش باشد.

حالا باید منتظر ماند و دید که آیا این بهار می‌تواند سال نکویی را برای آبی‌ها آغاز کند؟

انتهای پیام/

کد خبر: 1092089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =