سناتور جمهوریخواه: باز هم برجام را در کنگره رد می‌کنیم! 

عضو ارشد کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا تهدید کرد چنانچه واشنگتن به توافق هسته ای با ایران باز گردد؛ ائتلاف فراحزبی در کنگره بار دیگر برجام را رد خواهد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ «جیمز اینهاف» سناتور جمهوریخواه ایالت اوکلاهامای آمریکا در بیانیه ای که در وبگاه مجلس سنای این کشور منتشر شد؛ به نشست هفته آتی کمیسیون مشترک برجام که در وین برگزار خواهد شد و واشنگتن برای حضور در آن اعلام آمادگی کرده، واکنش نشان داد.

وی که از اعضای ارشد کمیته قدرتمند نیروهای مسلح سنا است؛ در این بیانیه مدعی شد: به رغم تضمین های شخصی از جانب دولت بایدن مبنی بر اینکه رویکرد دیپلماتیک متفاوتی را در قبال ایران در پیش خواهند گرفت؛ به نظر می آید برخلاف آنچه که گفته می شود؛ این دولت در تلاش برای بازگشت به توافق به شدت ناقص سال ۲۰۱۵ است.

این سناتور آمریکایی در ادامه بیانیه خود مدعی شد: این به معنای اعطای امتیاز قابل توجه رفع تحریم ها به دولت ایران به ازای اجرای محدودیت هایی است که تا ۴ سال دیگر منقضی می شوند.

اینهاف با متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم، مدعی شد که چنین اقدامی از سوی دولت بایدن نه تنها اشتباه بلکه خطرناک است.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: تنها راه حل دیپلماتیک پایدار در قبال ایران، راه حلی است که از حمایت فراحزبی برخوردار باشد که این به معنای همکاری با کنگره برای ایجاد توافقی است که به حمایت ایران از تروریسم پایان داده، برنامه موشک های بالستیک آن را مهار می کند و از حمایت متحدان و شرکای منطقه ای برخوردار است و برای همیشه مانع از دستیابی این کشور به سلاح اتمی می شود.

وی در نهایت به نشانه تهدید مدعی شد: یادآوری می کنم که اعضای کنگره در سال ۲۰۱۵، در اقدامی فراحزبی با برجام مخالفت کردند. چنانچه هفته آینده، تصمیم به تکرار تاریخ از راه احیای آن توافق شکست خورده داشته باشید، بار دیگر در مخالفت با آن، با یکدیگر همکاری می کنیم.

این ادعاها در حالی مطرح می شود که قرار است در نشست هفته آتی، آمریکایی ها بدون دیدار با مقامات ایرانی، با همتایان خود از تروئیکای اروپایی، روسیه و چین گفتگو کنند.

به ادعای وزارت خارجه آمریکا، موضوعات اولیه ای که درباره آنها بحث خواهد شد اقداماتی است که ایران برای عمل به تعهدات برجامی انجام می‌دهد و قدم‌هایی در راستای رفع تحریم که آمریکا باید برای بازگشت به توافق بردارد.

رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هم مدعی آمادگی واشنگتن برای برداشتن تحریم‌های ناسازگار با برجام شده است.

با این حال، با توجه به سابقه بدعهدی آمریکا و کارشکنی های کنگره و در مقابل، مقاومت ایران در برابر هرگونه باج خواهی، به نظر می آید که مذاکرات پیش رو با دشواری های زیادی همراه باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =