فعالیت کانون‌های فرهنگی در دانشگاه بهشتی نمایشی است

دبیر کانون فرهنگی تئاتر دانشگاه شهید بهشتی گفت: مجوز تاسیس و فعالیت کانون فرهنگی در دانشگاه شهید بهشتی کاملا نمایشی است. 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، وجود و فعالیت کانون‌های فرهنگی با توجه معضلات فرهنگی در دانشگاه‌ها، اهمیت بسیاری دارد؛ اما متاسفانه فعالان این کانون‌ها گلایه‌های بسیاری از جمله نبود فضا، حمایت نکردن مسئولان، استقبال نکردن دانشجویان از برنامه‌ها و نبود بودجه مناسب دارند.

سعید سوزنیان در گفت‌وگو با ایسکانیوز با اشاره به فعالیت کانون‌های فرهنگی در دانشگاه شهید بهشتی بیان کرد:  فعالیت کانون‌ها در دانشگاهی مانند بهشتی که رشته‌های هنر ندارد و بیشتر دانشجویان برای رشته‌هایی نظر مهندسی، علوم انسانی و تجربی بوده، سخت‌تر از سایر دانشگاه‌ها است.         

وی ادامه داد: کانون‌های فرهنگی در دانشگاه‌هایی مانند تهران به راحتی می‌توانند فعالیت کنند چراکه حمایت مسئولان و استقبال دانشجویان را به همراه دارند ولی متاسفانه کانون‌های فرهنگی در دانشگاه بهشتی با حداقل امکانات و حمایت‌ها فعالیت می‌کنند.

دبیر کانون فرهنگی تئاتر دانشگاه شهید بهشتی با انتقاد از توجه نکردن مسئولان دانشگاهی به فعالیت کانون‌های فرهنگی عنوان کرد: متاسفانه تمرکز مسئولان دانشگاه بهشتی بر حمایت از انجمن‌های علمی رشته‌های فنی و مهندسی قرار دارد. اجازه تاسیس و فعالیت کانون فرهنگی در این دانشگاه کاملا نمایشی است. 

وی  درباره مشکلات و چالش‌های فعالیت کانون‌های فرهنگی در دانشگاه شهید بهشتی مطرح کرد: کانون‌های فرهنگی در این دانشگاه ابتدایی‌ترین حقوق اولیه خود یعنی داشتن دفتر و مکان اختصاصی برای فعالیت را ندارند. مسئولان  اتاق کوچکی برای تمام کانون‌های فرهنگی در نظر گرفته‌اند و دانشجویان به صورت اشتراکی از این فضا استفاده می‌کنند. این اتاق به دلیل زیاد بودن کانون‌ها همیشه اشغال است و اعضا برای استفاده با مشکلاتی زیادی روبه رو هستند.

سوزنیان با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی اجازه فعالیت آزادانه در دانشگاه را ندارند، گفت: مسئولان دانشگاه موافق تولید محتوا درخصوص مشکلات جامعه نیستند و حساسیت خاصی به تولیدات سیاسی یا اجتماعی درام دارند.

این دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: مشکل نبود بودجه و چالش دریافت هزینه از دانشگاه برای اجرای مراسمات یا تولید محتوا موضوع جدیدی نیست. کانون‌های فرهنگی نسبت به سایر تشکل‌ها شاید برای دریافت بودجه مظلوم‌تر هستند. دانشجویان رشته‌های هنر و علاقمند به فعالیت‌های فرهنگی به دلیل ذوق و اشتیاق فردی بیشتر هزینه‌های فعالیت را از جیب خود پرداخت می‌کنند.

وی درباره تمایل به همکاری اعضای هیئت علمی دانشگاه با کانون‌های فرهنگی یادآور شد: در حال حاضر استادان دانشگاه تمایلی به حضور در جلسات، همکاری یا حضور در مراسمات کانون‌های فرهنگی را ندارند.

سوزیان در پایان خاطرنشان کرد: استادان بیشتر تمایل دارند با انجمن‌های علمی همکاری داشته باشند تا با ایده‌های دانشجویی آشنا شوند و کمتر علاقمند به همکاری با کانون‌های فرهنگی هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =