تست کرونای جعلی مسافران ورودی به ایران چگونه صحت سنجی می‌شود؟

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: مسافران پروازهای ورودی به ایران باید پاسخ تست های کرونا را به تأیید کنسولگری های ایران در سایر کشورها برسانند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از صداوسیما؛ تورج دهقانی زنگنه با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا، همه شیوه نامه‌های بهداشتی در حوزه هوایی به‌طور ویژه و به دقت اعمال شده‌اند، افزود: اگر قرار بر شیوع کرونا از طریق هواپیما بود، قاعدتاً باید تاکنون مهمانداران، خلبانان و پرسنل زمینی همگی آلوده به ویروس می‌شدند. اما باید دید چه تعداد از این افراد به کرونا مبتلا شده‌اند و وزارت بهداشت باید به این نکات توجه داشته باشد.

وی عنوان کرد: اکنون ارائه تست PCR در همه پروازها الزامی است. افرادی که می‌خواهند از خارج کشور به ایران سفر کنند، حتماً باید این تست را که به زبان انگلیسی است از مرکزی که مورد تأیید وزارت بهداشت و وزارت امور خارجه است دریافت کنند و پس از امضا و مهر کنسولگری ایران می‌توانند سوار هواپیما شوند و ضمن اینکه قبل از ورود به خاک ایران باید آن را حتماً ارائه کنند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: این تست‌ها، ۷۲ ساعت اعتبار دارند ضمن اینکه در صورت گذشت زمان یا مشکوک بودن فرد، تست مجدد PCR از فرد مورد نظر گرفته می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تصریح بر اینکه بر اساس گمانه‌ها نباید صنعت هوایی را تعطیل کرد، افزود: آیا با تعطیل کردن پروازها کار درست می‌شود؟

وی گفت: با اجرای دقیق‌تر و نظارت بیشتر می‌توان مانع لغو پروازهای کشور شد.

خاطرنشان می‌شود محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی اسفند ماه سال گذشته از کشف تعدادی جواب جعلی منفی تست کرونا در تعدادی از پروازهای ورودی به ایران خبر داده بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =