اولویت دانشجویان برای دریافت واکسن کرونا کمتر از اساتید است

دبیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: دانشجویان نسبت به استادان بیشتر در بیمارستان‌ها حاضر هستند؛ اما متاسفانه اولویت پایین‌تری برای دریافت واکسن دارند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشجویان رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی مانند کادر درمان بیشتر ایام هفته را در بخش‌های مختلف بیمارستان‌ها به ویژه بخش مراقبت از بیماران کرونایی مشغول به خدمت هستند. وزارت بهداشت‌، درمان و آموزش پزشکی سهمیه واکسن کرونا برای توزیع بین کادر دانشگاهی، استادان و دانشجویان در نظر گرفته است؛ اما چون آمار دقیقی از میزان و دوز واکسن وجود ندارد متاسفانه برخی از روسا براساس روابط واکسیناسیون را انجام می‌دهند.

آرمین سعیدی در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره وضعیت واکسیناسیون دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی بیان کرد: واکسیناسیون دانشجویان از اسفندماه آغاز شده و تا کنون حدود 45 درصد از دانشجویان یک دوز واکسن کرونا و حدود چهار درصد هر 2 دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اولویت بندی افراد برای دریافت واکسن کرونا در دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی عنوان کرد: افراد در این دانشگاه به سه خط اول، دوم، سوم تقسیم بندی می‌شوند. در حال حاضر اعضای خط اول یعنی کادر درمان، هئیت علمی، استادان مدعو، دانشجویان فلوشیپ، رزیدنت، اینترن و کارورزان دندانپزشکی واکسن را دریافت کرده‌اند.

دبیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه دانشجویان رشته‌های پرستاری که جزو خط اول محسوب می‌شوند، هنوز واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند، گفت: این دانشجویان نیز باید واکسن را دریافت کنند ولی متاسفانه مسئولان دانشگاه تا کنون برای آنها سهمیه‌ای در نظر نگرفتند.

وی در پاسخ به این پرسش که اعضای هیئت علمی دانشگاه نسبت به دانشجویان کمتر در بیمارستان و مراکز درمانی حاضر هستند؛ اما چرا اولویت بالاتری برای دریافت واکسن دارند، گفت: اعضای هیئت علمی به غیر از استادان رشته‌های بالینی که در تماس با بیماران قرار دارند، در معرض خطر نیستند ولی متاسفانه به صلاح دید مسئولان دانشگاهی اولویت بالایی برای دریافت واکسن دارند.

به گفته سعیدی، به عقیده بنده دانشجویان در عرضه یعنی کاروزان و دانشجویان حاضر در بیمارستان‌ها باید در اولویت اول دریافت واکسن قرار داشته باشند.

این دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مطرح کرد: واکسن کرونایی که به دانشجویان این دانشگاه تزریق شده از نوع اسپوتنیک روسیه است.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در چند روز گذشته  حدود 9 هزار و 800  دوز واکسن را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی بهشتی قرار داده تا در میان اعضای خود تزریق کند.

سعیدی درباره مطالبه شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی بهشتی بیان کرد: ما از مسئولان خواستاریم که تمام دانشجویان رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی واکسن کرونا را دریافت کنند و مورد پوشش حداکثری قرار بگیرند.  

انتهای پیام/

کد خبر: 1092338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =