مشارکت دانشگاه‌ها در بهره‌برداری از مزیت‌های استانی ضروری است

مدیر کل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم درباره مشارکت دانشگاه‌ها در پاسخ‌گویی به نیازها و بهره‌برداری از مزیت‌های استانی تاکید کرد: طی دهه‌های اخیر روند تحول و پیشرفت در ساختار و فعالیت دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور بسیار قابل توجه بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، محمد سعید سیف با بیان اینکه در حال حاضر، با توجه به نیازها و مسائل کشور، ضروری است دانشگاه‌ها به صورت گسترده‌تر در پاسخ‌گویی به نیازهای کشور نقش ایفا نمایند، تصریح کرد: مسلماً این هدف مستلزم روش‌ها و الگوهای جدید بوده و باید بتوان این هدف را به درستی معرفی و با روش‌های تشویقی مناسب به اجرا گذاشت.

مدیر کل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم افزود: از مهم‌ترین اهداف این طرح، همکاری و هم افزایی با نهادها و سازمان‌های ذیربط در جهت حل مشکلات و بهبود فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی استان، هدفمند نمودن فعالیت‌ها و برنامه‌های دانشگاه‌ها مانند پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی، فرصت‌های مطالعاتی اعضای هیئت علمی و کارآموزی دانشجویان، شکل‌دهی هسته‌های پژوهشی و فناورانه مرتبط با مزیت استانی، تجهیز و تکمیل امکانات موجود آزمایشگاهی در راستای مزیت استانی و مشارکت در بهبود و توسعه وضعیت کسب و کار در استان‌ها می‌باشد.

سیف تصریح کرد: در این راستا حدود ۳۰ طرح از ۲۶ دانشگاه و مرکز آموزش عالی کشور براساس توانمندی هر منطقه توسط دانشگاه‌ها تعریف و به عنوان محورهای اصلی فعالیت انتخاب گردیدند. امید است با اینگونه برنامه‌ها مسیر همکاری‌های اثربخش دانشگاه‌ها هر روز گسترده‌تر گردد.

گفتنی است فایل گزارش مشارکت دانشگاه‌ها در پاسخ‌گویی به نیازها و بهره‌برداری از مزیت‌های استانی سال ۱۳۹۹ در حوزه ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از طریق لینک زیر قابل دانلود است. در این گزارش خلاصه‌ای از عملکرد دانشگاه‌ها در راستای بهره‌برداری از مزیت‌های استانی تشریح شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =