دولت «بغداد» دخالت‌های تحریک‌آمیز آمریکا در عراق را متوقف سازد

یک نماینده پارلمان عراق با اشاره به تداوم سیاستهای خصمانه ایالات متحده آمریکا در این کشور، تصریح کرد: دولت «بغداد» باید دخالت های تحریک آمیز آمریکایی ها در عراق را متوقف سازد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از المعلومه؛  «مختار الموسوی» نماینده پارلمان عراق امروز دوشنبه در سخنانی بار دیگر از سیاست‌های ایالات متحده آمریکا در قبال این کشور به شدت انتقاد کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: ایالات متحده آمریکا سیاست دوگانه‌ای را در قبال عراق در پیش گرفته است و به نظر می‌رسد که قصد ندارد به این سیاست پایان دهد.

این نماینده پارلمان عراق در ادامه نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر، دولت بغداد در قبال اقدامات یکجانبه آمریکایی‌ها در عراق سکوت پیشه کرده است. لازم است که وزارت خارجه عراق موضع قاطعانه ای در برابر دخالت‌های تحریک آمیز آمریکا در عراق، اتخاذ کند.

پیش از این، «جواد الطلیباوی» سخنگوی جنبش «عصائب اهل الحق» عراق به تلاش‌های ایالات متحده آمریکا برای بقای نظامی در خاک این کشور واکنش نشان داد. وی در این خصوص گفت: تلاش‌های آمریکا برای بقای بیشتر در خاک عراق از دیدگاه ما کاملاً مردود است. تصمیم مقاومت عراق برای اخراج آمریکایی‌ها از خاک عراق کاملاً قاطعانه است.

سخنگوی جنبش عصائب اهل الحق در ادامه افزود: مقاومت تا زمان پایان اشغالگری آمریکا در عراق ادامه خواهد داشت. تا زمانی که تمامی پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق بسته نشوند، عملیات‌های مقاومت علیه اشغالگران متوقف نخواهد شد.

حامد عباس نماینده ائتلاف فتح نیز چندی پیش اعلام کرد که کشمکشهاو عامل سیاسی داخلی موجب تضعیف موضع در برابر د خالت های خارجی شده است و دخالت آمریکا  و تحریم ها علیه برخی شخصیت ها و تشکلات سیاسی را موجب شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =