فرصت‌های سند همکاری چین برای ناوگان کشتیرانی ایران

معاون توسعه بازار شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: با بهره‌برداری از ظرفیت‌های سند همکاری ۲۵ ساله میان ایران و چین، محدودیت‌های تحریمی آمریکا کم اثر می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) به نقل از رادیو اقتصاد؛ امید گلزاری ضمن تحلیل و تبیین این سند، افزود: یکی از مهمترین ابزارهای تجارت در دنیای امروز حمل و نقل دریایی است و بالغ بر ۹۵ درصد از اقتصاد جهان بر بستر حمل و نقل دریایی صورت می‌گیرد بنابراین لازم است که با استفاده از سند همکاری ایران و چین نسبت به برداشتن برخی موانع در این زمینه اقدام کرد.

وی با اعلام اینکه تحریم‌های آمریکا سبب شد ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ۹ ماه اخیر نتواند در بنادر اصلی چین پهلوگیری کند، گفت: با ورود ایران و چین به سطح تازه‌ای از مناسبات سیاسی- اقتصادی با امضای سند یاد شده، انتظار داریم که با بهره برداری از ظرفیت‌های این سند همکاری، محدودیت‌های تحریمی آمریکا کم اثر شوند.

گلزاری حذف مانع تحریم در روابط تجاری دو کشور ایران و چین را عاملی مهم در استفاده حداکثری دو طرف از توانایی‌های موجود دانست و افزود: به این صورت است که راهبرد بُرد- بُرد محقق شده و سطح همکاری‌ها افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =