شعارهای فریبنده در بین مردم خریداری ندارد

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان گفت: مردم تقریبا به بلوغ فکری نسبی رسیده‌اند و دیگر به نظر نمی‌رسد شعارهای فریب دهنده و کنایه‌های سیاسی در میان مردم خریدار داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نقش جریان‌ها و تشکل‌های دانشجویی در بزنگاه‌های حساسی مانند انتخابات، از اهمیت زیادی برخوردار است. جریان‌های دانشجویی با آگاهی از فضای جامعه و قابلیت تحلیل مسائل روز می‌توانند به عنوان یک سکان هدایت‌گر، زمینه را برای انتخاب اصلح فراهم کند.

تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم نخبه‌پروری سیاسی در دانشگاه‌ها نیز یکی از مصادیق مهم این فرآیند قلمداد می‌شود چرا که جریان دانشجویی می‌تواند به وسیله مطالبه‌گری و ارائه تحلیلی صحیح از فضای سیاسی و اجتماعی کشور، جامعه را برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در مسیر درستی قرار دهند. مشارکت حداکثری و انتخاب اصلاح نیز همواره چالش تمامی انتخابات ها بوده است به نحوی که تمامی اقشار جامعه مخصوصا قشر دانشجویان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

در همین ارتباط، سجاد مهدوی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره نقش جریان دانشجویی در انتخاب اصلح لزوم مشارکت مردم در انتخابات اظهارکرد: در نظام جمهوری اسلامی،باید فردی انتخاب شود که علاوه بر دارابودن شایستگی‌های لازم و مشروعیت،نظر اکثریت مردم را نیز جلب کند. اگر فرد اصلح با مشارکت پایین در جایگاه اجرایی قرار گیرد،قاعدتا همراهی مردم با برنامه‌های دولت کمرنگ خواهد بود و این امر مقبولیت نظام را به خطر خواهد انداخت.

وی با اشاره به شانس جریان‌ها و احزاب مختلف در انتخابات پیش‌رو تاکید کرد:باید حزب‌گرایی در انتخابات و رقابت سیاسی کنار برود و رقابت بین کاندیداها براساس ارائه برنامه‌های جامع در حوزه‌های عدالت،رفع تبعیض،فقر زدایی و مبارزه با فساد باشد.

مهدوی تاکید کرد:مردم با گذراندن دوره‌های مختلف سیاسی،از جمله انتخاب ریاست جمهوری فعلی،به بلوغ فکری نسبی رسیده‌اند و دیگر به نظر نمی‌رسد شعارهای فریب دهنده و کنایه‌های سیاسی در میان مردم خریدار داشته باشد.

مسئول بسیج دانشجویی واحد کرمان در پایان درباره‌ نقش دانشجویان در راستای تبیین شایسته سالاری و سنجش کاندیدای اصلح خاطرنشان کرد:دانشگاه محفل کسب علم در حوزه‌های مختلف است و می‌تواند رزومه و شعارهای کاندیداها را در حوزه های اقتصادی و اجتماعی بررسی و با دسترسی به رسانه‌های جمعی جریان سازی کند. به همین دلیل نقش دانشجویان بسیار راهبردی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =