جعل خبر علیه رئیسی و قالیباف/ اتاق تخریب علیه جریان انقلاب آغاز به کار کرده است؟

به نظر می‌رسد با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم بازار شایعات و اخبار دروغ روز به روز بیشتر می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ بازار شایعات که این روزها داغ‌تر از همیشه است، امروز بار دیگر به سراغ رؤسای قوه قضائیه و مقننه آمد.

نخستین خبر کذبی که روز گذشته به شکل وسیعی در فضای مجازی منتشر شد، خبر استعفای آیت‌الله سیّد ابراهیم رئیسی از قوه قضائیه برای حضور در انتخابات و مشخص شدن جایگزین وی بود.

این خبر از سوی مدیر روابط عمومی قوه قضائیه تکذیب شد. همچنین اعلام شد که رئیس دستگاه قضا، در راستای سفرهای استانی خود فردا به استان همدان سفر خواهد کرد و مشکلات قضایی این استان را از نزدیک پیگیری خواهد کرد.

دروغ دیگری که دیروز منتشر شد، خبر خلع درجه از سردار جمال الدین آبرومند از نزدیکان رئیس‌مجلس به دلیل فساد اقتصادی بود. کمی بعد مشخص شد که این خبر نیز صحت ندارد.

همزمانی دو خبر جعلی علیه دو رئیس قوه و دو کاندیدای بالقوه جریان انقلابی که اتفاقا هر دو از سرمایه انسانی بالایی برخوردارند قابل تامل است و می تواند منشا تحلیل صاحبنظران درباره احتمال راه‌اندازی اتاق تخریب کاندیداهای احتمالی جریان انقلاب باشد.

به نظر می‌رسد با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم بازار شایعات و اخبار دروغ روز به روز بیشتر می‌شود. در این میان آنچه برای مخاطب از نظر سواد رسانه‌ای حائز اهمیت است، در مرحله اول تحت تأثیر قرار نگرفتن و جلوگیری از بازنشر این خبرهاست و در مرحله بعد، پیگیری منابع اخبار و اطمینان از صحت و سقم آن‌هاست.

انتهای پیام/

منبع:فارس

کد خبر: 1092566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =