ترامپ جنگ بزرگی علیه ملت ایران به راه انداخت

رئیس‌جمهور گفت: واکسن آنفلوآنزا، واکسنی است که هر سال مورد نیاز ماست و و امیدواریم در فصل پاییز امسال بتوانیم از واکسن داخلی آنفلوآنزا استفاده کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ حجت‌الاسلام حسن روحانی امروز (پنج شنبه) در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های دانش‌بنیان که به صورت تصویری برگزار شد، گفت: بسیار خوشحال کننده است که در شصت و یکمین پنجشنبه افتتاح‌های مهم در کشور شاهد افتتاح پروژه‌های بسیار مهمی بودیم. این پروژه‌ها عمدتاً فناورانه، علمی و در بسیاری از موارد ما را خودکفا کرده است و ما را بی نیاز می‌کند از اینکه بسیاری از محصولات را از خارج از کشور وارد کنیم. در حالی که قبلاً نیازمند بودیم این محصولات را از خارج وارد کشور کنیم.

وی بیان کرد: در بخش واکسن تحول بزرگی را امروز در کشور شاهد هستیم. شاید در برخی از زمینه‌ها ما در غرب آسیا جزو اولین کشورها باشیم، به گونه‌ای که هر ساله در فصل پاییز ما میلیون‌ها دوز واکسن آنفلوآنزا فصلی را خریداری می‌کردیم که سال گذشته به دلیل کرونا تعداد داوطلبان برای این واکسن بیشتر بود.

رئیس‌جمهور افزود: واکسن آنفلوآنزا در سال ۹۹ تحت الشعاع بیماری کرونا قرار گرفت و چون کرونا وجود داشت آثار این واکسن‌ها آنطور که باید و شاید مشخص نشد. در سال جاری هم قطعاً تاثیر این واکسن به دلیل کرونا بارز نخواهد بود چرا که واکسن کرونا باید در بازار بیاید و ما باید نیازمندی‌های خود را در این زمینه تامین کنیم.

جنگ ترامپ علیه ملت ایران در جهان بدون استثنا بود

روحانی گفت: به هر صورت واکسن آنفلوآنزا، واکسنی است که هر سال مورد نیاز ماست و در گذشته آن را از خارج وارد می‌کردیم اما اینکه مراحل امروز خود را طی کرده، بسیار قابل توجه است و امیدواریم در فصل پاییز امسال بتوانیم از واکسن داخلی آنفلوآنزا استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: برای ایرانیان جای غرور است که قدم به قدم در زمینه‌های علمی، فناوری و بهداشت و درمان خودکفا می‌شویم. زمانی در ذهن ما این بود که در حیطه بهداشت و درمان هیچ وقت فشار و تحریم بر ما وارد نمی‌شود چرا که همواره در دنیا مرسوم بود که کسانی که تحریم کننده و در طول تاریخ هم بسیار جلاد بوده‌اند، معمولاً دارو، غذا و نیازمندی‌های ضروری یک ملت را از تحریم استثنا می‌کردند.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: ترامپ روی دست همه جلادان تاریخ زد و جنگی که علیه ملت ایران شروع کرد هیچ گونه استثنایی نداشت و مانند جنگی بود که از سلاح‌های شیمیایی، اتمی و میکروبی استفاده می‌کرد و ترامپ هیچ چیزی سرش نمی‌شد و یک تحریم تمام عیار و جنگ بزرگی را علیه ملت ما شروع کرد.

روحانی تصریح کرد: اتفاقاً یکی از کشورهایی که صدمه بسیار زیادی از کرونا خورد، آمریکا بود و آنان با معضل بسیار بزرگی رو به رو شدند. دولت یاغی و ضدقانون ترامپ در دوران کرونا نیز هیچ تسهیلی قائل نشد و هیچ تحریمی را برطرف نکرد و حتی برای خرید دارو و واکسن آنفلوآنزا و کرونا و هر نوع واکسنی که ما نیاز داشتیم هیچ گونه تسهیلی فراهم نشد و همه مشکلات پیش روی ما بود.

وی افزود: همه ما شاهد بودیم برای اینکه از کوواکس واکسن بخریم با مشکلات زیادی رو به رو شدیم تا بتوانیم پول آن را جابجا کنیم. با اینکه ما پول در بانک‌های خارجی داریم اما به دلیل تحریم‌های آمریکا بلوکه شده است و امروز هم که دولت جدید آمریکا به زبان کاملاً مدعی است ترامپ خطا کرده و به صراحت این موضوع را مطرح می‌کند که ترامپ راه غلط را انتخاب کرده است و فشار حداکثری شکست خورده است اما باید به این مساله واقف باشند که همه دنیا به این نکات اعتراف می‌کنند.

دشمنان در اهدافشان شکست خوردند

رئیس‌جمهور تاکید کرد: در واقع همه جهان اعتراف می‌کند که فشار حداکثری به ملت ایران برای اهدافی که در نظر گرفته بودند صددرصد شکست خورده است. هدف آنان به هم ریختن اقتصاد و جامعه ایران و سرنگونی نظام ایران بود که در اهداف شان صددرصد شکست خوردند.

روحانی گفت: البته مردم ما در فشار، رنج و زحمت فراوانی طی سه سال گذشته قرار گرفتند اما اینکه ما در جنگ مقابل ابرقدرتی به نام آمریکا قرار بگیریم اما ایستادگی کنیم و پیروز شویم یکی از افتخارات بزرگ ملت، دولت و رهبری معظم انقلاب است که هدایت‌های لازم را از ابتدا نسبت به دولت و مسیری که باید انتخاب کنیم، داشتند و امروز هم ارشاد می‌کنند.

وی گفت: ما بسیار خوشحال هستیم که در زمینه واکسن آنفلوآنزا در راه خودکفایی کامل قدم برمی داریم و ان شاءالله در زمینه کرونا هم امیدوارم طی ماه‌های آینده به نقطه‌ای برسیم که بتوانیم به توان داخلی خودمان تکیه کنیم.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: رسانه‌های ضدایران مدام حرف می‌زنند و اینگونه القا می‌کنند که ایران در زمینه واکسن نتوانست به موقع اقدامات لازم را انجام دهد که باید گفت کشورهایی که توانستند به اندازه قابل قبولی واکسن تزریق کنند به تعداد انگشتان دو دست نیستند و همه کشورها الان گرفتار واکسن هستند و تولید واکسن کرونا در دنیا کم است و به اندازه نیاز نیست.

روحانی تصریح کرد: یک جمعیت بزرگ چند میلیاردی در دنیا به واکسن کرونا نیاز دارند و واکسن‌های کرونا دو مرحله‌ای است و دوبرابر دوزهایی که تولید می‌شود، مورد نیاز است و ما هم به موقع هم واکسن سفارش دادیم و هم اقداماتی برای تولید انجام دادیم.

وی بیان کرد: ایران جزو کشورهای سرآمدی است که به موقع سفارش خرید داد و اینکه آمریکا مانع شده و نگذاشته است که پول ما منتقل شود، به همین دلیل در مجموعه کوواکس نوبت ما تا حدی عقب افتاد و مقصر آن آمریکاست و باید فحش آن را به ترامپ دهند.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: به جای اینکه شهامت داشته باشند و در مقابل آمریکا بایستند و حرف خودشان را بزنند، به بخش بهداشت و درمان ما حمله می‌کنند که این اظهارات دروغ، تهمت و تحریف است که در رسانه‌های ضد ایرانی پخش می‌شود و این رسانه‌ها ربطی به جمهوری اسلامی ایران، دولت و رهبری ندارد و آنان ضدکشور ایران و ملت ما هستند. البته این رسانه‌ها رسوا و همیشه شکست خورده هستند و خواهند بود.

سنگ اندازی و ممانعت آمریکا از دستیابی ایران به ۱۰ میلیون دز واکسن کرونا

روحانی تاکید کرد: ما با کشوری قراردادی واکسن بستیم اما آمریکایی‌ها مانع شدند و این شرکت‌ها و کشورها را تحت فشار قرار داده و می‌دهند. قرار بر این بود که ۱۰ میلیون دوز واکسن وارد کشورمان شود که آمریکایی‌ها آن را قفل کردند. همچنین ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار واکسنی که ما از کوواکس خریداری کردیم به تدریج بخش کوچکی از آن وارد و مابقی آن هم وارد خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه ما اقدامات خود را انجام دادیم و از هند واکسن خریدیم و پول آن را هم پرداخت کردیم، گفت: آنها می‌گویند قوه قضاییه هند مانع شده است و نمی‌توانند واکسن‌ها را به ما تحویل دهند. بر این اساس، این مساله ساده نیست. اما دولت، وزارت بهداشت و درمان و بانک مرکزی تمام اقدامات لازم را در این راستا انجام دادند و بنده از روز اول تاکید کردم که هیچ چیز برای ما مقدم بر مساله واکسن نیست و هر جا واکسن باشد بلافاصله پول آن را تامین و آن واکسن را خریداری می‌کنیم تا وارد کشور شود.

رئیس جمهور اظهار داشت: مدافعان سلامت در خط مقدم امروز از واکسن استفاده می‌کنند و چون در خط مقدم مقابله با کرونا هستند بسیار اهمیت داشت که از واکسن استفاده کنند و در مرحله بعد کسانی که در سنین بالا هستند و یا بیماری زمینه‌ای دارند از واکسن استفاده خواهند کرد.

روحانی گفت: تلاش خواهد شد واکسن‌های داخلی ما هم به ثمر برسد و این واکسن‌ها به بازار خواهند آمد و رو سیاهی برای ذغال خواهد ماند به این معنا که یکی، دو ماه دیگر که واکسن خارجی به اندازه کافی وارد و واکسن داخلی ما هم به بازار بیاید، آنان شرمنده ملت ایران خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه امروز قدم بزرگی در این افتتاح در زمینه واکسن برداشته شد، افزود: افتتاح بسیار خوبی در زمینه واکسن انسانی و همچنین دامی برداشته شد که بسیار حائز اهمیت بود. همچنین در زمینه صنعت هم ما توانستیم یک موتور سبک سه سیلندری را تولید کنیم که مصرف آن بسیار کم است و در حد ۵ لیتر است. این موتور قدرتمند است و از نظر محیط زیستی برای ما اهمیت دارد و یکی از اقدامات مهم زیست محیطی و فناورانه دولت است.

رئیس‌جمهور گفت: همچنین در زمینه واگن مترو هم افتتاح‌هایی صورت گرفت که این مساله امروز یکی از نیازهای فوری ماست و این مساله در کلان شهرهایی چون تهران اهمیت بیشتری دارد و لازم است ما بتوانیم در سال واگن‌های مورد نیاز را به تدریج افزایش دهیم و امروز یک رام ۷ واگنی افتتاح شد.

در کنار دانشگاه‌های بزرگ باید یک مرکز فناوری وجود داشته باشد

روحانی گفت: دانشگاه‌های بزرگ ما به ویژه دانشگاه‌هایی که در حیطه علوم تجربی، ریاضی، مکانیک و یا پزشکی فعالیت می‌کنند باید در کنار آنان یک مرکز فناوری هم وجود داشته باشد چرا که اگر این مرکز نباشد حتماً این دانشگاه ناقص خواهد بود و از این به بعد در کنار دانشگاه‌های بزرگ باید یک مرکز فناوری و نوآوری وجود داشته باشد و شتاب دهنده‌ها در آنجا فعال باشند. شتاب دهنده‌ها باید دانشگاه‌ها را به تولید وصل کنند و این اتصال را به بازار فروش برسانند تا ما شاهد تحول بزرگی باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =