نشست ۵ کشور عضو ناتو درباره حضور نظامی روسیه در مرز با اوکراین

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از برگزاری نشست ۵ کشور عضو ناتو درباره آنچه «افزایش فعالیت‌های نظامی روسیه» در نزدیکی مرز با اوکراین ادعا شده است، خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از وبگاه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)؛ آمریکا، کانادا، انگلیس، لهستان و لیتوانی در نشستی درباره آنچه «افزایش فعالیت‌های نظامی روسیه» در نزدیکی مرز با اوکراین ادعا شده است، گفتگو کردند.

به گزارش پنتاگون، این نشست به صورت مجازی و به میزبانی «بن والس» وزیر دفاع انگلیس از طریق ویدئو کنفرانس به انجام رسید.

در بیانیه صادره از سوی پنتاگون در این خصوص آمده است: کشورهای مذکور حمایت خود را از استقلال و تمامیت ارضی اوکراین اعلام کرده و از افزایش فعالیت‌های نظامی روسیه در نزدیکی مرز با اوکراین ابراز نگرانی کردند.

این در حالیست که «دیمیتری پسکوف» دیروز چهارشنبه در سخنانی تصریح کرد: نظامیان روسیه تا هر زمان که لازم باشد در آنجا (مرز با اوکراین) در قلمرو خاک فدراسیون روسیه حضور خواهند داشت و حضور آنها مادامیکه فرمانده ارتش ما صلاح بداند ادامه خواهد داشت.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) سه شنبه نیز در سخنانی پیرامون پیوستن کی‌یف به ناتو اعلام کرد: پیوستن اوکراین به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تنها اوضاع این کشور را وخیم تر می کند. پیوستن این کشور تنها کی‌یف را دچار چالش ها و مشکلات بیشتری می کند. اگر نظر چندین میلیون نفر از مردم در جمهوری های خودخوانده (دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین) را هم جویا شوید، خواهید فهمید که عضویت در ناتو برای این جمهوری ها قابل پذیرش نیست.

این در حالیست که «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» پیشتر در گفتگوی تلفنی با «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین درباره فعالیت‌های نظامی روسیه در مرز این کشور گفتگو و تبادل نظر کرد.

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در این گفتگو ضمن تاکید بر حمایت قاطعانه ناتو از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین گفت: از فعالیت‌های نظامی روسیه در اوکراین و اطراف آن و نقض آتش‌بس به طور جدی نگرانیم و به همکاری نزدیک با اوکراین متعهد هستیم.

گفتنی است روسلان خومچاک فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین ۳۰ مارس طی سخنانی در پارلمان این کشور مدعی آغاز اقدامات مسکو برای استقرار نیروهای نظامی خود در مرز دو کشور شد.

کرملین در واکنش به این اظهارات تصریح کرد که روسیه نیروهای مسلح خود را با صلاحدید خود در داخل قلمرو این کشور جابجا می‌کند و این تهدیدی برای احدی نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =