ورود موج جدید بارش‌ها به کشور از عصر امروز

بنابر اعلام سازمان هواشناسی، از ساعات عصر موج جدیدی از بارش از کرمانشاه وارد و این سامانه به سرعت به استان‌ های لرستان، همدان، مرکزی ایلام و کردستان منتقل می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز پنجشنبه ۱۹ فروردین، روز آرامی پیش بینی اما از ساعات عصر موج جدیدی از بارش از کرمانشاه وارد و این سامانه به سرعت به استان‌های لرستان، همدان، مرکزی ایلام و کردستان منتقل می‌شود. در ساعاتی از امشب شاهد وقوع بارندگی در تهران، البرز، قزوین، زنجان و با تاخیر در شمال سمنان خواهیم بود.

احتمال بارندگی در استان‌های قم، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال و شرق خوزستان نیز وجود دارد.

بنابر اعلام این سازمان، امروز پنجشنبه و فردا جمعه، در سواحل دریای خزر و اردبیل افزایش دما پیش بینی و شرایط برای وقوع آتش سوزی در جنگل‌ها مهیاست و حتماً مردم قبل از ترک جنگل از خاموش بودن آتش مطمئن شوند.

از شنبه، در سواحل دریای خزر ضمن کاهش دما بارش باران پیش بینی و آب‌های شمالی کشور از شنبه به بعد متلاطم یکشنبه در بسیاری از مناطق از جمله آذربایجان شرقی و غربی باید منتظر وقوع بارش باشیم و بارش‌ها در حدی خواهد بود که هشدار صادر می‌شود.

براساس این گزارش، بارش‌ها به شکل تگرگ خواهد بود و در شمال شرق کشور نیز عصر یکشنبه رگبار پیش بینی و آب‌های شمال خلیج فارس نیز از جمعه متلاطم که این شرایط تا یکشنبه محتمل است.

سازمان هواشناسی به وزش باد توام با گرد و خاک در استان‌های مرزی از جمله خوزستان اشاره و اعلام کرد: سرعت باد در این مناطق و همچنین استان‌های فارس و چهارمحال و بختیاری می‌تواند به ۱۱۰ کیلومتر در ساعت برسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =