افت واردات رسمی نفت چین با افزایش خرید نفت از ایران

واردات رسمی نفت چین در ماه مارس ۸.۸۱ درصد سقوط کرده و به ۱۱.۲۶ میلیون بشکه در روز رسیده است که علت آن برقراری جریان بزرگ نفت ایران به سوی چین است که در داده‌ها نیامده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از اویل‌پرایس؛ شرکت ارائه خدمات تحلیلی انرژی، اویل‌اکس اعلام کرد واردات رسمی نفت چین در ماه مارس ۸.۸۱ درصد سقوط کرده و به ۱۱.۲۶ میلیون بشکه در روز رسیده است که علت آن برقراری جریان بزرگ نفت ایران به سوی چین است که در این داده‌ها نیامده است.

در هفته‌های اخیر گزارشات مختلف حاکی از این است که چین واردات نفت خام خود از ایران را به طور قابل‌توجهی افزایش داده است. این افزایش واردات به قدری بوده است که بنادر استان شاندونگ چین که بیشتر پالایشگاه‌های مستقل در آن قرار دارند با ازدحام و ترافیک شدید نفتکش‌ها روبرو شده‌اند.

طبق برخی تخمین‌ها در ماه مارس چین روزانه بین ۸۵۶ هزار تا ۱ میلیون بشکه نفت خام از ایران وارد کرده است که این بیش از ۲ برابر مقدار این واردات در ماه فوریه است.

تخمین‌های اویل‌اکس نشان می‌دهد که در ماه مارس واردات نفت چین از کشورهای خاورمیانه به جز ایران با بالاترین افت ماهانه روبرو شده است و بیشترین کاهش واردات مربوط به عراق و عربستان سعودی بوده است.

تحلیل‌گران این شرکت بر این باورند که توافق مشارکت استراتژیک بلندمدت چین و ایران تأثیر مهمی در این رابطه داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =