خدمات ویژه درمانی به ایثارگران شهرداری تهران ارائه می‌شود

مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران از ارائه خدمات ویژه درمانی به ایثارگران شهرداری تهران در راستای امضا تفاهم نامه با شرکت شهر سالم خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ رضا جلالی مدیر کل امور ایثارگران شهرداری تهران در نشست مشترک اداره کل امور ایثارگران و شرکت شهر سالم در خصوص انعقاد قرارداد ارائه خدمات درمانی به ایثارگران که پیش از ظهر امروز و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شد، ضمن تبریک سال جدید، نقش مدافعین سلامت در بحران کرونا را همچون رزمندگان در هشت سال جنگ تحمیلی عنوان کرد و افزود: شهادت جمعی از جامعه پزشکی در طول یک سال گذشته بیانگر اوج ایثار و فداکاری آنان در مسیر دفاع از جان و سلامت جامعه بوده است.

وی تعداد شهدای سلامت از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا امروز را در حدود ۳۰۰ تن عنوان کرد و گفت: کادر بهداشت و درمان در خاکریز اول دفاع از سلامت مردم با تلاش شبانه روزی و عملکرد جهادی همچون سالیان دفاع مقدس جانفشانی کردند تا یادمان باشد که خدمت ایثارگرانه هنوز به پایان نرسیده است.

مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران، مدافعین سلامت را پیروز میدان مبارزه با کرونا نامید و تصریح کرد: گروه‌های خودجوش مردمی نیز با پیروی از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) افتخارات بزرگ و چشمگیری در این عرصه رقم زدند که قطعاً در دفتر زرین انقلاب جاودانه خواهد شد.

جلالی در ادامه ضمن تحسین عملکرد کادر درمان و ستادی شرکت شهر سالم یکی از اقدامات مهم و درخور توجه این شرکت از ابتدای شیوع ویروس کرونا را غربالگری کارکنان مناطق, سازمان‌ها و شرکت‌های تابع شهرداری تهران عنوان کرد و افزود: این عملکرد مهم و اثرگذار در پیشگیری از شیوع ویروس در شرایطی صورت پذیرفت که در همان زمان مهمترین مراکز درمانی کشور مهمترین وظیفه خود را تنها ویزیت و درمان بیماران می‌دانستند.

مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران همچنین از برگزاری یادواره ایثارگران اجتماعی با محوریت روایت ایثار فعالین حوزه سلامت خبر داد و گفت: اگرچه عملکرد ایثارگرانه و جهادی مدافعین سلامت بر هیچکس پوشیده نیست اما قطعاً معرفی چهره‌های شاخص در این حوزه در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی جامعه با قهرمانان ملی خود موثر خواهد بود.

جلالی خاطرنشان کرد: انشاالله با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تکیه بر توان داخلی در تولید واکسن کرونا از این مرحله نیز با افتخار عبور خواهیم کرد.

حمید چوبینه مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران نیز در این نشست ضمن تقدیر از عملکرد جهادی کادر درمان و جامعه پزشکی اظهار داشت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و واکسینه شدن مردم، مرگ و میر ناشی از شیوع ویروس کرونا را کاهش خواهد داد.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از مدافعین سلامت در دفاع از کیان جامعه به مقام شهادت و ایثارگری نائل آمدند افزود: این افراد در شرایطی جان خود را در مسیر اهداف و آرمان‌های الهی هدیه کردند که شاید کمتر خلق صحنه‌های ایثارگرانه همچون سالیان دفاع مقدس در جامعه احساس می‌شد.

مدیرعامل شرکت شهر سالم عملکرد شبانه روزی و ایثارگرانه جامعه پزشکی کشور را بیانگر تبلور دوباره روح ایثار و همدلی و شکل گیری پیوندهای انسانی توصیف کرد و گفت: بی شک این ایثار در تاریخ ماندگار خواهد شد.

چوبینه با تاکید بر اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تدبیر مسئولین درجهت واکسینه نمودن مردم این بیماری را ریشه کن خواهد ساخت تصریح کرد: آموزش همگانی و بهره گیری صحیح جامعه‌ی هدف از الگوهای ارائه شده موضوع مهم دیگری است که باید مورد توجه دست اندرکاران قرار گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه هر ۲۰ درمانگاه شرکت شهر سالم آماده خدمت به شهروندان هستند اظهار داشت: با تمهیدات پیش بینی شده در سه حوزه پزشک خانواده، اورژانس و مشاوره تلفنی شرایطی فراهم شده تا کارکنان شهرداری تهران بدون نیاز به مراجعه حضوری مشکلات خود در حوزه درمان را مرتفع سازند.

وی در تشریح عملکرد شرکت شهر سالم در پایش و درمان بیماران، شناسایی ۱۵ مورد ابتلاء از کادر خدمت رسان سازمان بهشت زهرا در ابتدای شیوع ویروس را یادآور شد و تصریح کرد: شاید عدم غربالگری و شناسایی به موقع این افراد در روزهای نخست این بحران، نتیجه تاسف بار دیگری را رقم می‌زد که خوشبختانه با تصمیم گیری پیش از دستور و اقدام به موقع از آن پیش گیری شد.

مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران با بیان اینکه پایش تمام شرکت‌ها و سازمان‌های تابع شهرداری تهران به خصوص مراکزی که در ارتباط مستقیم بیشتری با مردم هستند میزان ابتلا در کارکنان و در نتیجه شهروندان را کاهش داد اظهار داشت: عملکرد جهادی کادر درمان چه در شرکت شهر سالم و چه در دیگر حوزه‌های درمان به پایان نرسیده و انشاالله تا ریشه کن شدن این ویروس منحوس تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =