فولاد ایران - العین امارات؛ به دنبال صعود در خاک جده

از مرحله پلی‌آف رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱، از ساعت ۲۰:۲۰، نماینده فوتبال ایران، تیم فولاد به مصاف العین امارات می‌رود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمدرضا ولی‌زاده؛ دیدار دو تیم فولاد ایران و العین امارات در کشور عربستان و شهر ریاض برگزار خواهد شد و میزبان این جدال حساس، استادیوم امیر بن فیصل خواهد بود، همچنین قضاوت این مسابقه را کریشانسا دیلان پریرا از سریلانکا برعهده خواهد داشت.

این مرحله از رقابت‌ها به صورت تک بازی برگزار می‌شود و پیروز این دیدار پلی‌آف، به صورت مستقیم به مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ راه می‌یابد و با تیم‌های النصر عربستان، السد قطر و الوحدت اردن همگروه خواهد شد. باتوجه به شرایط تیم‌های حاضر در این گروه، باحضور هر یک از تیم‌های فولاد ایران یا العین امارات، گروه D جزو دشوارترین گروه‌های این فصل از مسابقات لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ در منطقه غرب آسیا خواهد شد.

این دیدار در شرایطی برگزار می‌شود که باتوجه به شرایط نه چندان مساعد تیم العین در این فصل، شاگردان جواد نکونام در فولاد، از شانس بالایی برای پیروزی در این دیدار برخوردار هستند و می‌توانند با صعود به مرحله گروهی به نتایج مطلوبشان با هدایت نکونام در دو فصل اخیر ادامه دهند.

درحال حاضر فولادی‌ها با کسب ۲۷ امتیاز از ۱۹ مسابقه در رده چهارم جدول شانزده تیمی لیگ‌برتر ایران قرار گرفته‌اند و العینی‌ها هم در لیگ امارات، در رده ششم جدول رده‌بندی چهارده تیمی لیگ امارات قرار دارند اما با توجه به کسب نتایج العین در این فصل از رقابت‌های لیگ امارات، امیدی برای کسب سهمیه فصل بعد لیگ قهرمان آسیا برای آن‌ها وجود ندارند. ضمن آنکه بنفش‌های العینی با حذف در دو جام داخلی (اتصالات و جام رئیس دولت امارات) به دنبال پایان ناکامی‌هایشان با پیروزی در دیدار پلی‌آف و صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمان هستند. هر چند در برابر تیم سخت‌کوش فولاد کار بسیار دشواری خواهند داشت.

به هرحال این دیدار از حساسیت و جذابیت‌های بسیار بالایی برخوردار خواهد بود و هیچ یک از دو تیم به راحتی فرصت حضور در لیگ قهرمان آسیا را از دست نخواهند داد.

باتوجه به اینکه فولادی‌ها از داشتن تیمی یکدست و هماهنگ که ثبات خوبی را هم در این دو فصل تجربه کرده، بهره‌مند هستند و با داشتن ساختار دفاعی قدرتمند جزو تیم‌های خوب لیگ ایران محسوب می‌شوند، حالا فوتبال ایران، امشب بیشتر از قبل امیدوار به صعود شاگردان جواد نکونام خواهد بود تا مانند فصل گذشته، ایران در مرحله گروهی چهار نماینده داشته باشد.

گفتنی است فولادی‌ها در لیگ نوزرهم با کسب عنوان سومی، جواز حضور در مرحله پلی‌آف را کسب کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =