تاسیس اولین فرهنگسرای دانشجویی کشور در کاشان

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه کاشان از راه‌اندازی نخستین فرهنگسرای دانشجویی کشور در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، شرایط کرونایی کشور و تعطیلی مراکز آموزشی، سبب شده تا فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها نیز دستخوش تغییرات زیادی شود. در این بین دانشگاه‌هایی هستند که با تغییر ریل سیاست‌گذاری فرهنگی دانشگاه، فعالیت‌هایی را در دستور کار قرار داده‌اند تا حوزه فرهنگ به عنوان یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری مورد غفلت واقع نشود.

در عین حال برخی دانشگاه‌ها، اعتقاد زیادی به تغییر سیاست‌های فرهنگی دانشگاهشان متناسب را شرایط روز و اقتضائات جامعه ندارند و بر همان پاشنه سابق می‌چرخد.

در همین ارتباط، حسین ستار معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز، درباره سیاست گذاری فرهنگی این دانشگاه در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: شورای فرهنگی دانشگاه کاشان بلافاصله از اواخر سال ۹۸ و همزمان با آغاز شیوع کرونا تشکیل جلسه داد و با مدیریت ارتباطات فرهنگی، در زمینه تسریع فعالیت‌های فرهنگی در فضای مجازی اقدامات بسیار خوبی انجام شد. باتوجه به این که شرایط کرونایی کشور موجب بروز ناملایمات روحی در میان دانشجویان شده است، فعالیت‌های فرهنگی را به سمت فضای مجازی سوق دادیم.

وی افزود: ما در اولین گام زیرساخت‌های فعالیت‌های فرهنگی را در فضای مجازی فراهم کردیم؛ درحال حاضر دو پلتفرم داخلی را با همکاری برخی از بخش‌های برون دانشگاهی برای فعالیت‎‌های فرهنگی راه‌اندازی کرده‌ایم. خوشبختانه فعالیت انجمن‌های علمی دانشگاه در این مدت نه تنها افت نداشت، بلکه تعداد کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی افزایش پیدا کرد.

ستار ادامه داد: فعالیت سیاسی تشکل‌های دانشجویی باتوجه به تعطیلی دانشگاه‌ها مقداری به افت مواجه شده است. البته مجموعه بخش‌های فرهنگی مانند بسیج دانشجویی، انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل و...، فعالیت بسیار خوبی انجام داده‌اند. تلاش ما بر این بوده است فعالیت دانشگاه منحصر به دانشجویان نباشد زیرا علاوه بر آنها، دانشگاهیان نیز جزء مخاطبین اصلی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه کاشان محسوب می‌شوند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه کاشان اضافه کرد: ما ۵ نشست کشوری را با عنوان «راه دانش» برای تمامی دانشگاهیان کشور برگزار کردیم؛ همچنین یک دوره مهدویت نیز به صورت مجازی با محوریت استادان و کارکنان درحال برگزاری است.

وی درباره حمایت از کانون‌های فرهنگی گفت: بودجه کانون‌های فرهنگی در سال جاری افزایش نداشته اما در عین حال کاهش هم نداشته است. کانون‌های فرهنگی دانشگاه مانند هیئت فاطمیون دانشگاه کاشان، کانون‌های نگاه سبز، شهدا و... فعالیت‌های بسیار خوبی داشته‌اند. البته در تخصیص بودجه به کانون‌های فرهنگی با مشکلاتی مواجه هستیم که امیدواریم به زودی برطرف شود.

ستار تصریح کرد: تشکیل مرکز مهدویت دانشگاه کاشان به همت ریاست دانشگاه و ستاد خیرین در داخل شهر نیز از اقدامات بسیار مهمی بود که در این مدت انجام شد. در این مرکز علاوه بر موضوعات مهدویت به مباحث مرتبط با نهج البلاغه نیز پرداخته می‌شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه کاشان خاطرنشان کرد: تاسیس فرهنگسرای دانشجو برای اولین بار در شهر کاشان از طریق امضای تفاهم‌نامه همکاری با شهرداری کاشان، از دیگر اقدامات مهمی است که اردیبهشت ماه آغاز به کار خواهد کرد. بسیج دانشجویی دانشگاه نیز باتوجه به برگزار نشدن اردوی راهیان نور، اقدام به برگزاری اردوی جهادی و تامین بسته‌های کمک معیشتی در مناطق محروم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =