سرمربیان استقلالی روی نیمکت ۹ تیم لیگ برتری

بیستمین دوره لیگ برتر ایران با شانزده تیم پیگیری می شود که ۹ تیم نیمکت آبی در اختیار دارند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مهرداد یاراحمدی؛ در روزگاری که بسیاری از بازیکنان فوتبال کشور پس از اتمام دوران ورزشی خود پای از عرصه ورزش کنار گذاشته و راه‌های دیگری برای ادامه زندگی انتخاب می‌کنند، بازیکنان سابق استقلال توانسته‌اند پا در چالشی جدید گذاشته و هدایت ۹ تیم لیگ برتری را بر عهده بگیرند.

در حال حاضر لیگ ایران با شانزده تیم پیگیری می شود که ۹ تیم نیمکت آبی در اختیار دارند، استقلال، فولاد، گل گهر، شهر خودرو، نفت مسجد سلیمان، آلومینیم اراک، ماشین سازی، تراکتور سازی و نساجی مازندران تیم هایی هستند که هدایت آنها بر عهده سرمربی‌های آبی است.

بخش اول گزارش را اینجا بخوانید..

محمود فکری و نفت مسجد سلیمان

محمود فکری که به عنوان پر سابقه ترین بازیکن استقلال شناخته می شود کار خود در عرصه مربی گری را در سال ۹۷ و در تیم نفت مسجد سلیمان شروع کرد. فکری در تیم های نفت مسجد سلیمان، شاهین بوشهر، هوادار، آلومینیم اراک، خوشه طلائی ساوه، نساجی و استقلال به عنوان سرمربی حضور داشته است.

سرمربی پیشین استقلال که با این تیم موفق به کسب نتایج خوبی نشد نتوانست با این تیم ادامه دهد و پس از چند هفته دوباره به لیگ برتر بازگشت و هدایت تیم خوزستانی نفت مسجد سلیمان را بر عهده گرفت.

فکری حالا امیدوار است بتواند در چالشی پیش رو موفق شود با تیم خوب جنوبی به نتایج در خور توجهی برسد. هر چند که محمود فکری فعلا در مسابقه ای روی نیمکت تیم خوزستانی ننشسته است اما این تیم در حال حاضر با ۲۰ امتیاز از ۱۹ بازی در رده دوازدهم جای دارد.

علیرضا منصوریان و آلومینیوم اراک

شماره ۱۰ سابق استقلال حالا در عرصه مربیگری به تجارب زیادی دست یافته است. منصوریان کار خود را در نفت تهران شروع کرد و با این تیم نتایج خوبی کسب کرد. او در دو فصل حضور خود در نفت موفق شد با این تیم از ۶۰ بازی ۲۹ برد، ۲۰ مساوی و ۱۱ تساوی کسب کرده بود.
منصوریان پس از نفت هدایت استقلال را بر عهده گرفت و پس از آن در تیم های ذوب آهن، تراکتور حضور داشت و اکنون سرمربی تیم اراکی آلومینیوم است و در سه بازی که هدایت تیم اراکی را به عهده داشته، یک برد و دو تساوی کسب کرده است و باختی را متحمل نشده است.

آلومینیوم با ۲۷ امتیاز از ۱۹ بازی در رده ششم لیگ برتر فوتبال ایران قرار دارد.

علیرضا اکبرپور و ماشین سازی

اکبرپور در هشت سال حضور خود در استقلال با این تیم به افتخارات زیادی دست یافته و حالا پای در عرصه سرمربی گری گذاشته است. این پیشکسوت استقلالی ابتدا با تیم ماشین‌سازی تبریز مربیگری را آغاز کرد و سرمربی این تیم در لیگ دسته یک آزادگان شد. پس از آن اکبرپور در قامت مربی به استقلال پیوست و در تیم امیدهای تیم سابق خود به عنوان مربی به کار خود در این عرصه ادامه داد.

علیرضا اکبرپور در تیم های نوجوانان و نونهالان استقلال نیر فعالیت داشته است و حالا چالش بزرگی را پیش رو دارد و به تیم ماشین سازی پیوسته است. تیمی که در انتهای جدول قرار گرفته است. هر چند چالش بزرگی پیش روی اکبرپور قرار دارد اما او می تواند دانش فنی بالای سر مربی های استقلالی را نشان دهد و این تیم بحران زده را احیا کند.

تیم تبریزی علیرغم اینکه توسط مالک خود تا آستانه انحلال پیش رفت اما با اعلام مسئولان تبریزی این تیم فعلا در رقابت ها باقی خواهد ماند. ماشین سازها از ۱۹ دیدار گذشته خود تنها یک برد کسب کرده است و ۶ مساوی و ۱۲ شکست را متحمل شده اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =