اهتمام ویژه رئیس قوه مقننه برای تحقق شعار سال ۱۴۰۰

رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس قوه مقننه برای کمک به امر تولید در کشور و احصاء برنامه ها و اقدامات عملیاتی برای پشتیبانی ها و مانع زدایی ها اهتمام ویژه دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ بابک نگاهداری مشاور و رییس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگاران افزود: تاکید رئیس محترم قوه مقننه، پیگیری تحقق شعار سال به صورت برنامه محور و اقدامات راهبردی ناظر به رفع مشکلات کشور و مردم به صورت عملیاتی است. براین اساس مقرر شده، اهم برنامه ها و اقدامات مورد نظر کمیسیون های تخصصی، فراکسیون ها و ارکان مجلس شورای اسلامی و قوه مقننه در خصوص شعار سال در دو بخش تقنینی و نظارت کلان احصا شده و به حوزه ریاست مجلس اعلام گردد تا در شورای هماهنگی کمیسیون ها با حضور رئیس محترم مجلس و روسای کمیسیون های تخصصی، جمع بندی لازم در این خصوص صورت پذیرفته و اولویت های برنامه ای و اقدامات کلان در سطح ملی و درون قوه مقننه تعیین و مصوب گردد.

 لذا رویکرد جناب آقای دکتر قالیباف، برنامه ریزی منسجم برای احصاء اولویت ها در راستای انجام اقدامات عملیاتی در سطح راهبردی و متناسب با ماموریت های تقنینی و نظارتی مجلس شورای اسلامی جهت لبیک گفتن مجلس انقلابی به منویات و شعار سال تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است. 

دکتر نگاهداری افزود: رویکرد برنامه محور مجلس یازدهم عبارت است از: خروجی های ملموس و تسهیل گر بخش تولید از طریق وضع قوانین در صورت نیاز، تنقیح قوانین و مقررات زدایی برای کمک به بهبود امر تولید در کشور و همچنین رفع موانع و مسائل اصلی در حوزه تولید و خدمات با ارجحیت و اولویت رویکرد نظارتی مجلس شورای اسلامی.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید داشت: مجلس و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی از هرگونه شعارزدگی بدون عمل گرایی عینی و نلموس برای مردم پرهیز داشته و عزیزان نماینده در مجلس یازدهم، بر اساس ماموریت ذاتی مجلس و جایگاه قوه مقننه در حکمرانی کشور، در نظر دارند از طریق نظارت کلان و پیگیری مسایل و موضوعات اولویت دار از دستگاهها و نهادهای اجرایی، اقدامات راهبردی و کلان در عین حال روشن و عملیاتی را برای تحقق شعار سال در کشور در حوزه های تقنینی و نظارتی انجام دهند؛ لذا با جدیت بر وضع قوانین مورد نیاز جهت تقویت بخش تولید و بهبود وضعیت تولیدکنندگان محترم اعم از بخش صنایع و معادن، کشاورزی و حوزه های عمرانی و زیرساختی و سایر بخش های خدماتی و تولید در بخش هوی نرم افزاری و مغز افزاری به ویژه حوزه های اموزشی، فرهنگی و اجتماعی تاکید دارند.

امیدوارم با کمک و هماهنگی تمامی وزارتخانه ها، دستگاهها و نهادهای اجرایی کشور، شاهد مرتفع شدن مشکلات اصلی کشور و مردم در سالجاری باشیم و این تلاش ها در نهایت به بهبود وضعیت معیشتی مردم عزیز منتج گردد.

بدیهی است پس از طی مراحل احصا، تعیین و تصویب اولویت های برنامه ای کمیسیون های تخصصی ذیل برنامه تحولی بلند مدت مجلس یازدهم، نتایج و خروجی های سنواتی، به ویژه در حوزه تحقق شعار سال به سمع و نظر ملت شریف و بزرگ ایران اسلامی رسانده خواهد شد.

کد خبر: 1092783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =