سامانه محوری جایگزین ممیزمحوری شد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده به شفافیت اطلاعات اقتصادی، دریافت مالیات عادلانه و جلوگیری از فرار مالیاتی کمک می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده، گفت: این قانون یکی از قوانین مادر و اساسی بوده که در حوزه اصلاحات اقتصادی کشور تاثیرگذار است که امروز با همت اعضای کمیسیون اقتصادی و نمایندگان مراحل نهایی خود را به اتمام رساند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون مالیات بر ارزش افزوده به شفافیت اطلاعات اقتصادی، دریافت مالیات عادلانه و جلوگیری از فرار مالیاتی کمک می‌کند، اظهار داشت: یکی از موضوعات بسیار مهمی که با اجرای این قانون محقق می‌شود، حذف ممیزمحوری و جایگزینی سامانه محوری است.

وی با تاکید بر اینکه رسیدگی به حل اختلافات در قانون مالیات بر ارزش افزوده، بسیار شفاف و عادلانه مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: در این قانون به بخش خصوصی و تولیدکنندگان در حوزه پرداخت مالیات توجه ویژه و همچنین مشکلات استقرار مالیات در قانون مالیات بر ارزش افزوده تعیین تکلیف شده است.

قالیباف ضمن تشکر از نمایندگان، مسئولان اقتصادی و دولت برای همراهی جهت تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده، گفت: امیدوارم با اجرای این قانون، جبران کسری بودجه از محل درآمدهای مالیاتی و گمرکی صورت گیرد که یکی از گام‌های جدی در این بخش است و امید است که با تصویب چنین قوانینی، گامی به سمت اصلاح جدی و اولویت دار مسائل اقتصادی برداریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =