راه اندازی اولین کارگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در استان خوزستان

مجوز راه اندازی و تاسیس اولین کارگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور از سوی شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه برای استان خوزستان صادر شد.

 روح اله دهقانی فیروزآبادی سرپرست شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن اعلام این خبر عنوان کرد: پس از صدور اولین مجوز آزمایشگاه مرکزی برای استان کرمان که در حوزه های تخصصی میکروبیولوژی مواد غذایی، میکروبیولوژی آب و فاضلاب، خاک، کروماتوگرافی و آنالیز عنصری صورت گرفت، اولین مجوز راه اندازی و بهره برداری از کارگاه های مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه تخصصی ورزش و تندرستی برای واحد آبادان و در حوزه ماشین ابزار برای واحد اهواز صادر شد.


وی خاطرنشان کرد: این مجوزها بر مبنای بخشنامه ی"تاسیس و راه اندازی آزمایشگاه/کارگاه های مرکزی" که در آبان ماه 1399 صادر و به واحدهای دانشگاهی ابلاغ شد، صورت گرفته است. همچنین واحدهای دانشگاهی دیگری که در نوبت صدور مجوز آزمایشگاه/کارگاه مرکزی هستند، طرح تفصیلی در حوزه آزمایشگاه/کارگاه تخصصی را برای بررسی و صدور مجوز به اداره کل آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه ارسال نموده اند که پس از طرح در کارگروه های تخصصی در صورت تایید و تصویب، مجوز راه اندازی دریافت خواهند کرد.


سرپرست شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه ابراز امیدواری کرد: مجموع این اقدامات در راستای شعار سال 1400 که توسط مقام معظم رهبری با نام تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نامگذاری شده است، در سطح واحدهای دانشگاهی راه گشا باشد و منافع آن به جامعه ی علمی و صنعتی کشور برسد.

دکتر دهقانی فیروزآبادی افزود: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی دارای ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه کارگاه های فنی - مهندسی هستند و باید اقدامات اجرایی لازم را برای شناسایی ظرفیت ها و راه اندازی کارگاه های مرکزی به منظور افزایش بهره وری از این حوزه انجام دهند.

دهقانی فیروزآبادی توسعه ی زیرساخت ها با کمک بخش خصوصی و افزایش اثرگذاری در روند توسعه و رشد بخش پژوهشی کشور را از جمله اهداف حوزه آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه دانست که با تاسیس و راه اندازی آزمایشگاه ها/کارگاه های مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور تا حدودی محقق خواهد شد.

لازم به ذکر است شیوه نامه اجرایی راه اندازی آزمایشگاه ها/کارگاه های مرکزی در پورتال ساها به آدرس saha.iau.ir  در دسترس علاقمندان است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1092828

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =