دانشگاه آزاد اسلامی به سازمان حل مسئله تبدیل شده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سفر به استان قم با آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و نماینده ولی‌فقیه در استان قم دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در این دیدار که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با اشاره به توصیه امام رضا(ع) مبنی بر جدی گرفتن روزهای پایانی ماه شعبان، اظهار داشت: ما باید فرصت ماه شعبان به ویژه روزهای پایان این ماه را قدر دانسته و اعمال توصیه شده در این روزها را مورد توجه قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه تعامل میان شیعیان و اهل سنت به‌ عنوان یک موضوع مهم باید دنبال شود، گفت: ما در کنار تعامل، باید نسبت به اصول خود مقاومت داشته و به دنبال ترویج آنها باشیم.
تولیت آستان مقدس بانوی کرامت خاطرنشان کرد: در مذهب شیعه نسبت به پیروان دیگر مذاهب، گشاده‌رویی مورد تاکید قرار گرفته نه تنگ‌نظری‌، چرا که اهل‌بیت علیهم‌السلام نیز در گفتار و رفتار نسبت به همگان گشاده‌رو بودند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)  با بیان اینکه در حوزه آموزش، روش از اهمیت بسیاری برخوردار است، گفت: موعظه و پند گاهی با کلام، اما گاهی هم با عمل به افراد منتقل می‌شود که قطعا عمل کردن بیشتر از حرف زدن کاربرد دارد.

آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه پیوست فرهنگی در امور مختلف به ویژه امور آموزشی باید مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: ما در حوزه آموزش باید به جوانان خود این مفهوم را منتقل کنیم که آنها را برای نظام و سربازی امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه الشریف می‌خواهیم و زمانی که ایشان ظهور کنند جنگ‌ می‌شود و سختی‌های بسیاری برای یاران ایشان پیش می‌آید.

دکتر طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی امروز به یک سازمان حل مسئله تبدیل شده است

دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این دیدار با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا، ارتباطات آموزشی را با مشکل مواجه کرده است، به حرکت دانشگاه آزاد اسلامی در این دوره به سمت استفاده بیشتر از فضای مجازی، اشاره کرد و افزود: این دانشگاه با تلاش و برنامه ریزی در حوزه فضای مجازی توانست یک میلیون کلاس در هفته برگزار کند. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به برگزاری دوره‌های توانمندسازی علوم دینی و اندیشه تمدن‌ساز با محوریت مروری بر اندیشه رهبری در دانشگاه، گفت: تاکنون 13 جلسه مجازی با حضور پنج هزار استاد برگزار شده که این افراد با یکدیگر در حوزه بررسی اندیشه رهبر معظم انقلاب گفت‌وگو می‌کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه "امیدافزایی در میان دانشجویان" طرح جامعی را دنبال می کند، اظهار داشت: در این زمینه تلاش شده تا با آموزش عملی در کنار آموزش تئوری امید دانشجویان نسبت به آینده افزایش یابد.

دکتر طهرانچی در ادامه با اشاره به طرح پایش آزاد در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: در این سامانه 80 تا 100 هزار پایان‌نامه ثبت و محتوای آنها در یک سامانه‌ جمع‌آوری شده است. همچنین در طرح پایش آزاد 23 چالش ملی و منطقه‌ای شناسایی شده و امروز دانشگاه آزاد اسلامی به یک سازمان حل مسئله تبدیل شده است.

وی افزود: در طرح پایش آزاد، نظام موضوعات توسط دانشگاه ارائه می شود و پایان‌نامه‌های مرتبط با این نظام موضوعات، توسط دانشجویان تهیه می‌شود. 

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر، حیدری معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی و حجت الاسلام خیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092839

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =