پرسپولیس بازهم می‌تواند در پرونده خلیل‌زاده درخواست استیناف بدهد

رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال گفت: باشگاه پرسپولیس می‌تواند در رای پرونده شجاع خلیل زاده بازهم درخواست استیناف بدهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ جمشید نورشرق درباره وضعیت بدهی باشگاه‌های فوتبال ایران به رادیو تهران، گفت: قبلاً وقتی قراردادی با هر مبلغی بسته می‌شد، توجهی به لزوم اجرای قراردادها و پرداخت‌ها نبود. اگر بعد از مدتی اختلافاتی بین بازیکنان و مربیان با باشگاه‌ها پیش می‌آمد، مسئله تبدیل به وضعیت نامساعدی برای باشگاه‌ها و منجر به تولید و تکثیر انبوه بدهی‌ها می‌شد.

وی افزود: آنچه که الان می‌توانم بگویم این است که در طی این مدت با همکاری خوب ارکان فدراسیون، سازمان لیگ و مدیران باشگاه‌ها، وضعیت خیلی متفاوت شده است. انتظارمان انتظار ایده آل است و برای همین شاید از وضعیت موجود راضی نباشیم ولی اتفاقاتی که در یک سال و نیم گذشته رخ داده است، نسبت به گذشته بهتر شده است.

رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال یادآور شد: به جز چهار پنج تیم که وضعیت منظمی دارند، بقیه تیم‌ها درگیر بدهی هستند. البته حرفهای باشگاه‌ها و مشکلات آنها برای درآمدزایی و نداشتن حق پخش هم شنیدنی است اما مدیران باشگاه‌ها با وضع موجود قبول مسئولیت می‌کنند. بنابراین باید بودجه و دخل و خرج خود را طوری تنظیم کنند که مشکلات کمتر و کمتر شود. تلاش ما این بوده است با شیب مناسبی این بدهی‌ها را کم کنیم. در آینده یکی از الزامات شرکت در مسابقات، اخذ گواهی مفاسا حساب باشگاه‌ها است.

نورشرق درباره تعهد باشگاه‌ها برای پرداخت بدهی‌ها در یک زمان مقرر و باز شدن پنجره نقل و انتقالات آنها تصریح کرد: این تعهدات باید در زمان مقرر عمل می‌شد. باشگاه‌ها در جریان هستند که نسبت به بازیکنانی که فصل‌های قبل بازی کرده‌اند متعهد هستند. وضع استقلال و پرسپولیس خاص است. آنها در میانه دولتی بودن و دولتی نبودن گرفتار هستند. قانون، آنها را از استفاده مستقیم بودجه منع کرده است. از سوی دیگر باشگاه به منابع خصوصی به آن معنا دسترسی ندارد.

وی در خصوص پرونده شجاع خلیل زاده مدافع سابق پرسپولیس و رد شکایت باشگاه پرسپولیس از وی گفت: شجاع خلیل زاده بعد از پرسپولیس به باشگاه قطری رفته بودو پرسپولیس مدعی بود چون عنصر بین المللی در این دعوا دخالت دارد، ما صلاحیت رسیدگی به پرونده را نداریم. بعداً از نظر شکلی و نه ماهیتی، کمیته استیناف پرونده را برگرداند. این بار از ریاست کمیته استیناف استعلام کردیم و بعد از آن رای را اعلام کردیم. پرسپولیس بازهم می‌تواند درخواست استیناف بدهد. انکار نمی‌کنم رسیدگی به این پرونده طول کشید ولی پرونده‌های متعددی رسیدگی می‌شود. باشگاه‌هایی که بُعد رسانه‌ای دارند نباید باعث شوند پرونده‌های دیگر از نوبت رسیدگی خارج شود. البته بعد از شیوع کرونا رسیدگی‌های حضوری را به حداقل رساندیم و این مسئله گاهی سیستم رسیدگی را کند می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =