انتقال شماری از عناصر داعش از سوریه به عراق توسط آمریکا

رئیس اتحادیه علمای مسلمان در دیالی اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا با هدف ضربه زدن به امنیت عراق، شماری از تروریست های تکفیری را از سوریه به این کشور منتقل کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از سومریه نیوز؛ «جبار المعموری» رئیس اتحادیه علمای مسلمان در دیالی سخنانی را در خصوص اقدامات خصمانه ایالات متحده آمریکا در حمایت از تروریسم تکفیری داعش، مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: طی روزهای اخیر آمریکایی ها شماری از عناصر تکفیری داعش در اردوگاه سوری «الهول» را جابجا کرده است. احتمال می رود که واشنگتن این عناصر را به عراق منتقل کرده باشد.

المعموری در ادامه تأکید کرد: واقعیت آن است که واشنگتن به دنبال ضربه زدن به امنیت منطقه غرب آسیا است و به همین منظور از تروریست های حاضر در اردوگاه الهول در سوریه بهره برداری می‌کند.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰ هزار نفر در این اردوگاه زندگی می کنند، گفت: در ۷۲ ساعت گذشته بیش از ۳۰ عنصر داعشی ساکن این اردوگاه به مکان نامعلومی منتقل شده اند و این نگرانی وجود دارد که از آنها برای ضربه زدن به امنیت عراق استفاده شود.

گفتنی است، اردوگاه الهول در سوریه هزاران نفر از سرکردگان و تروریست های داعشی را در خود جای داده است که پس از آزادسازی شهرهای عراق از کنترل این گروه تروریستی به این اردوگاه گریخته اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =