جریان‌های انقلابی باید به فضای مذهبی اهتمام بیشتری داشته باشند

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: جریان‌های انقلابی دانشجویی باید برای نشان دادن فضای‌های معرفتی و مذهبی اهتمام بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام مصطفی رستمی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری صبح امروز در نشست خبری «پویش قرآنی در بهشت» که با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد، اظهارکرد: یکی از شاخص‌های مهم در فضای فرهنگی دانشگاه‌ها، برنامه‌های مذهبی مانند اعتکاف و اردوهای مذهبی است. بدون تردید یکی از پرشور ترین برنامه های دانشجویی، جشنواره‌ها و فعالیت‌های مذهبی است. به طوری که در جشنواره قرآنی دانشجویان، ۳۰۰‌هزار دانشجو شرکت کردند.

وی افزود: این موضوع نشان می دهد که دانشجویان نسبت به حضور در برنامه های مذهبی علاقه مند بوده اند به طوری که در ایام شیوع کرونا، فعالیت هایی مانند رزمایش همدلی، خدمت رسانی در مناطق محروم و بیمارستان ها و محرومیت زدایی، از سوی جریان های دانشجویی انقلابی انجام شد.‌درواقع دانشجویان با فعالیت مجاهدانه در زمینه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی گام‌های بسیار خوبی برداشتند.

رستمی ادامه داد: با وجود تعطیلی دانشگاه ها شاهد افزایش حضور دانشجویان در برنامه های مجازی بوده ایم. این فعالیت های مجازی، اتفاقی پرشور و کم سابقه بوده است به صورتی که ۸۰۰ مبلغ دینی با تعطیلی دانشگاه ها وارد فضای مجازی شدند و با ابزارهای نوین به امر تبلیغ دین پرداختند. همچنین شاهد تاسیس ۱۳۰ مرکز نیکوکاری در دانشگاه‌های کشور بودیم.‌این موضوع نشان می دهد که برنامه های فرهنگی و معرفتی با وجود تعطیلی دانشگاه ها تداوم داشته است. 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: نظام سلطه در تلاش است تا آسیب‌های کشور را به عنوان موضوع عمومی به تصویر بکشد و مشکلات کشور را بزرگ نمایی‌کند. به همین دلیل جریان‌های انقلابی دانشجویی باید برای نشان دادن فضای های معرفتی و مذهبی اهتمام بیشتری داشته باشند و راه اندازی پویش قرآنی در بهشت اقدامی در همین راستا خواهد بود.

وی گفت: مقام معظم رهبری بر تولید محتوای قرآنی در فضای مجازی تاکید دارند و به همین دلیل با راه اندازی پویش قرآنی در بهشت، به دنبال ساماندهی تولید محتوای فرهنگی و قرآنی در فضای مجازی هستیم. در این پویش به دنبال حفظ فضای فرهنگی معنوی در فضای دانشگاهی هستیم تا دانشجویان با مشارکت در تولید محتوای مجازی، انس و ارتباط بیشتری با قرآن داشته باشند.

رستمی بیان کرد: ماه رمضان قله شکل گیری فضای معرفتی است به همین دلیل باید توجه ویژه ای به آن داشته باشیم. پویش قرآنی در بهشت درواقع دارالقرآنی در فضای مجازی است که دانشجویان نسبت به انس با قرآن اهتمام بیشتری داشته باشند. البته در فضای کرونایی کشور نگرانی هایی از لحاظ آسیب های روانی نیز وجود دارد که زمینه را برای فرد گرایی و انزوا طلبی را فراهم می‌کند. با توجه به این مسئله انس با قرآن و ارتباط با خداوند متعال، انسان را از آسیب های روانی و منزوی شدن دور خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: برای برگزاری پویش در بهشت جلسات متعددی با نظریه پردازان و استادان گروه معارف انجام شده است تا برنامه‌های قرآنی با رویکرد مناسبی در فضای مجازی ترویج شود. از تمامی دانشگاهیان و چهره‌های فرهنگی و مذهبی دعوت می‌کنیم تا با این پویش همراه شوند تا بتوانیم گام های مثبتی را در راستای ترویج فرهنگ قرآنی برداریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =