وضعیت نمایندگان ایران در آستانه لیگ قهرمانان آسیا

به نظر می‌رسد نمایندگان فوتبال کشورمان در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا به دنبال حضوری قدرتمند جهت تحقق رویاهای خود هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مجتبی احسانی؛ مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا از روز بیست و پنجم فروردین ماه به صورت متمرکز در منطقه ی غرب آسیا برگزار خواهد شد و نمایندگان ایران در این رقابت‌ها استقلال، پرسپولیس، تراکتور و فولاد خواهند بود که برای کسب افتخار با رقیبان آسیایی خود دیدار خواهند کرد.

استقلال و امید به کسب سومین قهرمانی

باشگاه فوتبال استقلال تهران به عنوان یکی از نمایندگان ایران در این بازی ها در کشور عربستان با رقیبان خود دیدار خواهد کرد و در نخستین بازی خود به مصاف الاهلی از کشور میزبان خواهد رفت.

استقلال تهران با سابقه ی دو عنوان قهرمانی ، پر افتخار ترین تیم ایرانی حاضر در این بازی ها است و بازیکنان این تیم به دنبال این هستند که امسال بتوانند سومین قهرمانی استقلال در این بازی ها را برای هواداران خود به ارمغان بیاورند.

استقلال لیگ برتر امسال را با سرمربیگری محمود فکری آغاز کرد و در ابتدا با نتایج خوبی که همراه این مربی کسب کردند به آینده‌ی تیم خود امیدوار شدند اما هرچه به روز های پایانی نیم فصل نزدیک می شدیم عملکرد استقلال ضعیف تر می شد و کار به جایی رسید که دیگر شرایط همکاری برای محمود فکری فراهم نباشد و بار دیگر فرهاد مجیدی وظیفه ی رهبری این تیم را بر عهده بگیرد.

بعد از روی کار آمدن مجیدی ، اوضاع استقلال متحول شد و این تیم توانست با کسب چند پیروزی در لیگ برتر و جام حذفی دوباره امیدها را در دل هواداران خود زنده کند. آنها امیدوارند که روند مثبت تیمشان با فرهاد مجیدی در بازی های آسیایی نیز ادامه دار باشد.

همانطور که گفته شد استقلال پرافتخار ترین تیم ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا است که در نخستین حضور خود در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا در حالی که میزبانی این مسابقات را نیز بر عهده داشت توانست به مقام قهرمانی مسابقات باشگاهی قهرمانی آسیا ۱۹۷۰ برسد همچنین این تیم بیست و یک سال بعد و در سومین دوره ی حضور خود در فصل ۹۱_۱۹۹۰ نیز توانست مقام قهرمانی این مسابقات را بدست بیاورد.

در مجموع و تا پایان مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ استقلال ۲۱ مرتبه در رقابت‌های آسیایی حاضر شده‌است که با هفت بار حضور در جمع چهار تیم و چهار مرتبه حضور در فینال این بازی ها در بین تیم های ایرانی رکورد دار است.

استقلال ایران در گروه C این بازی ها با تیم های الاهلی عربستان ، الدحیل قطر و الشرطه ی عراق هم گروه است که به اعتقاد کارشناسان گروه مرگ این رقابت ها را تشکیل داده اند.

پرسپولیس، تا سه نشه...

پرسپولیس تهران دیگر نماینده ی فوتبال ایران در بازی های لیگ قهرمانان آسیا است که بازی های خود را از روز بیست و پنجم فروردین ماه در کشور هند آغاز خواهد کرد و در نخستین دیدار خود به مصاف الریان قطر خواهد رفت.

پرسپولیس بر خلاف استقلال روز های آرامی را روی نیمکت خود سپری کرده است و یحیی گل‌محمدی و کادرفنی اش با عملکرد خوب خود اعتماد هواداران این را جلب کرده اند.

پرسپولیس با عملکرد مناسب در جام حذفی و لیگ برتر به عنوان مدعی اصلی این رقابت ها شناخته می شود و آمده است تا بعد از دو دوره ناکامی در لیگ قهرمانان آسیا اینبار جام قهرمانی را به خانه بیاورد.

پرسپولیس در سال ۲۰۱۸ با رهبری برانکو ایوانکوویچ توانست برای اولین بار به فینال این رقابت ها راه پیدا کند اما با شکست در بازی فینال به مقام دوم بسنده کرد. این تیم سال گذشته نیز به همراه یحیی گل‌محمدی برای بار دوم فینالیست این بازی ها شد اما باز هم شانس با آنها یار نبود و برای دومین بار روی سکوی نایب قهرمانی این بازی ها قرار گرفتند.

هواداران پرسپولیس بسیار امیدوارند که بازیکنان تیمشان امسال علاوه بر حضور در فینال ، جام قهرمانی را نیز برایشان به ارمغان بیاورند و این ضرب المثل را بیش از پیش به اثبات برسانند: تا سه نشه بازی نشه.

باشگاه پرسپولیس که در سال 1342 تاسیس شده است نخستین تیم باشگاهی فوتبال ایران است که در بازی های آسیایی(بازی های آسیایی ۱۹۶۹) شرکت کرده است و با کسب دو عنوان نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا در فصل‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ و سه عنوان سومی جام باشگاه های آسیا در فصل‌های ۹۷–۱۹۹۶ و ۲۰۰۰–۱۹۹۹ و ۰۱–۲۰۰۰ و در مجموع با هفت بار حضور در مرحله نیمه نهایی این  تورنمنت آسیایی یکی از تیم‌های رکورددار ایران در این رقابت ها می‌باشد.

پرسپولیس ایران در گروه E لیگ قهرمانان آسیا با تیم های الریان قطر ، گوای هند و الوحده ی امارات دیدار خواهد کرد.

تراکتور، به دنبال پایان ناکامی های آسیایی

نماینده‌ی دیگر کشورمان تیمی از دیار آذربایجان است ، تراکتور تبریز به عنوان قهرمان جام حذفی باشگاه های ایران در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا حاضر شده است و قرار است در کشور امارات با حریفان آسیایی خود دیدار کند.

نیمکت لرزان تراکتور امسال را با علیرضا منصوریان آغاز کرد اما بعد از گذشت چند هفته منصوریان اخراج و در اقدامی عجیب مسعود شجاعی کاپیتان این تیم به عنوان سرمربی تراکتور انتخاب شد. اما این انتخاب هم چندان موفق نبود و نیمکت این تیم باز هم دچار تحول شد و اینبار رسول خطیبی محبوب به عنوان نفر اول این نیمکت انتخاب شد.

شاگردان رسول خطیبی که در بازی های لیگ برتر ایران چندان موفق ظاهر نشده اند و هم اکنون با ۲۷ امتیاز از ۱۹ بازی در رتبه ی هفتم جدول رده بندی قرار دارند امیدوارند با عملکرد مناسب در لیگ قهرمانان آسیا دل هواداران خود را بدست بیاورند و بعد از چند دوره ی ناموفق در این بازی ها ، اینبار بتوانند خاطره ی خوشی را برای پرشور های تبریز در لیگ قهرمانان امسال به جای بگذارند.

تراکتور از سال ۲۰۱۴ به این سو پنج دوره در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کرده است که با عملکردی ناامید کننده ، تمام این پنج دوره را به عنوان تیم قعرنشین به اتمام رسانده است.

تراکتور ایران در گروه B لیگ قهرمانان آسیا با تیم های الشارجه ی امارات ، پاختاکور ازبکستان و نیروی هوایی عراق رقابت خواهد کرد.

فولاد، تزریق فوتبال جنوبی به آسیا

فولاد خوزستان یکی از تیم های فوتبال ایران است که سابقه ی چند دوره حضور در لیگ قهرمانان آسیا را در کارنامه ی خود دارد و امسال قرار است در کشور عربستان به مصاف حریفان خود برود.

فولاد درحالی به عنوان تیم چهارم ایران در این بازی ها حاضر می شود که نسبت به سه نماینده ی دیگر کشورمان راه سختی را برای حضور در این بازی ها طی کرده است و با حضور در مرحله ی پلی آف این بازی ها توانست تیم پرقدرت العین امارات را با نتیجه ی چهار بر صفر شکست دهد تا مجوز حضور در مرحله ی گروهی این بازی ها را بدست بیاورد. کسب این پیروزی ، فوتبال دوستان ایرانی و هواداران فولاد را به حضور پرقدرت این تیم در بازی های لیگ قهرمانان امسال امیدوار کرده است.

جواد نکونام سرمربی فولاد خوزستان که به همراه کادرفنی جوان خود در بازی های داخلی عملکردی متوسط از خود به جای گذاشته است و با ۲۷ امتیاز از ۱۸ بازی در رده ی ششم جدول رده بندی قرار دارد آمده است تا تجربیات و توانایی های خود را در لیگ قهرمانان آسیا به نمایش بگذارد و تکنیک ناب جنوبی را به فوتبال آسیا تزریق کند اتفاقی را که بازیکنان فولاد در بازی برابر العین به خوبی رقم زدند.

همانطور که پیش تر گفته شد فولاد را میتوان یکی از تیم های باتجربه ی ایرانی در بازی های لیگ قهرمانان آسیا در نظر گرفت که اولین بار در سال ۲۰۰۶ در این رقابت ها حاضر شد و در تجربه ای ناموفق در مرحله ی گروهی این بازی ها با قبول شکست مقابل حریفان خود از دور مسابقات کنار رفت.

بهترین عملکرد فولاد در این بازی ها در فصل ۲۰۱۴ رقم خورد که این تیم توانست برای اولین بار از مرحله ی گروهی این بازی صعود کند اما در مرحله ی یک هشتم نهایی مغلوب السد قطر شد و از دور رقابت ها خارج شد.
فولاد امسال چهارمین حضور آسیایی خود را تجربه خواهد و به دنبال این است که نتایجی متفاوت تر از دوره های قبلی حضور خود در این رقابت ها رقم بزند.

فولاد ایران گروه D این رقابت ها با تیم های السد قطر ، النصر عربستان و الوحدات اردن دیدار خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =