گفتمان مذاکره با ما چه کرده

گفتمان مذاکره که چند سال است در کشور غالب بوده باعث شده تا جسارت آمریکا رژیم غاصب صهیونیستی و اروپا نسبت به ایران بیشتر شده و تجاوزهای بی‌پاسخی در برابر کشور داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در چند سال اخیر شاهد ترور دانشمندان هسته‌ای و برخی از سرداران جبهه مقاومت توسط آمریکا یا رژیم غاصب صهیونیست بوده‌ایم.

دانشجویان به همراه اقشار مختلف مردم همواره خواستار انتقام یا پاسخ کوبنده به عاملان این ترورها بوده‌اند. در چند روز گذشته نیز خبر حمله به تاسیسات هسته‌ای نطنز باعث شد تا جریان دانشجویی از مسئولان بخواند که موضع انفعال و سکوت را کنار گذاشته و پاسخ این حملات تروریستی را بدهند.

حامد علیزاده در گفت‌وگو با ایسکانیوز با بیان اینکه ایران بعد از انقلاب و اعلام استقلال، از سوی کشورهای استعمارگر و سازمان‌های بین‌المللی به روش‌های مختلف قربانی تروریسم دولتی بوده است، گفت:  ایران نه تنها از سوی سازمان‌های بین‌المللی مورد حمایت قرار نمی‌گرفته است بلکه همواره دعوت به سکوت و خویشتن‌داری در برابر اقدامات تجاوزکارانه دولت‌های تروریسم شده است.

وی ادامه داد: اگر ایران از خود دفاع مشروعی هم انجام می‌دهد، از سوی سازمان‌های بین‌المللی مورد مواخذه قرار می‌گیرد و فشار و تحریم‌های مختلفی علیه کشور اعمال می‌شود.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس عنوان کرد: در حال حاضر اسناد بین‌المللی، به ویژه منشور ملل متحد از دولت‌ها دعوت می‌کند تا اختلافات خود را به شیوه مسالمت آمیز حل کنند و از هر گونه اقدامی که متضمن استفاده از زور است خودداری ورزند.

وی با اشاره به قوانین منشور ملل متحد مطرح کرد: بر اساس این قوانین، قوه قهریه تنها، می‌تواند در مورد دفاع نامشروع و در پاسخ به حمله مسلحانه مورد استفاده قرار گیرد یا در صورتی که شورای امنیت تایید کند و با هماهنگی آن باشد می‌تواند از خود دفاع کند.

به گفته علیزاده، خلا قوانین بین‌الملل باعث شده که کشورهای غربی و اروپایی از این قوانین به نفع خود سوء استفاده کنند و آن را مستمسکی برای اعمال تجاوزکارانه خود قرار دهند و این تنها کشورهای ضعیف‌تر هستند که مجبور به تبعیت از این قوانین و رویکرد جانب‌دارانه سازمان‌های بین‌المللی هستند.

این دانشجوی دانشگاه شیراز با تاکید بر اینکه مقابله به مثل، اعمال اقدامات تلافی جویانه و بازدارنده، بر مبنای اخلاق اصل مقابله به مثل، قاعده ای فطری و عقلانی است که بسیاری از آیات و روایات و نظرات فقها، دانشمندان و نظریه پردازان شرقی و غربی آن را تایید می‌کنند، گفت: کشورهای مختلف که توان و قدرت لازم را دارند از این مبنا برای دفاع از خود و دفع حملات احتمالی و تجاوزکارانه کشورهای متخاصم استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: آمریکا و رژیم غاصب صهیونیست با حمایت سازمان‌های بین‌المللی با اینکه هزاران فرسنگ از ایران دور هستند همواره کشور و مردم را مورد تهدید قرار می‌دادند و قصد براندازی حکومت اسلامی را داشته‌اند. از ابتدای انقلاب تا کنون موارد متعددی از تجاوز و تعدی آن‌ها علیه ایران می‌شود نام برد که دولت‌های مختلف رویکردهای متفاوتی در مقابله با این تهدیدها نشان داده‌اند.

علیزاده با انتقاد از سکوت در برابر قدرت‌های غربی یادآور شد: متاسفانه شاهد آن بوده‌ایم که اگر در برابر تجاوز سکوت پیشه کنیم و یا اقدام متقابلی انجام ندهیم، آمریکا و رژیم اسرائیل با قدرت و گستاخی بیشتر به اقدامات خود ادامه می‌دهند؛ اما زمانی که مقتدرانه جلوی دشمن ایستاده‌ایم و با اقدامات تلافی جویانه و بازدارنده، به دفاع از منافع ملی خود پرداخته ایم و با آن‌ها مقابله کرده‌ایم، مانع دست درازی دشمنان خود شده‌ایم.

این فعال دانشجویی گفت: متاسفانه در چند سال اخیر با روی کار آمدن گفتمان مذاکره و تعامل و نشان دادن ضعف و وادادگی دستگاه دیپلماسی در مقابل غرب و اروپا، شاهد آن بودیم که دشمنان انقلاب جسارت بیشتری پیدا کرده‌اند و با ترور سرداران مقاومت، در راس آن شهید حاج قاسم سلیمانی و ترور دانشمندان هسته‌ای و موشکی و دفاعی کشور و همچنین خرابکاری‌های مداوم در صنعت هسته‌ای‌ در پی تحقیر ملت سرافزار ایران هستند.

وی با بیان اینکه مذاکرات برجام در سال‌های گذشته و مذاکرات وین و برجام در حال حاضر، توجیه مناسبی برای زیر پا گذاشتن خون شهدای کشور نیست، گفت: در برجام 1 چه عاید کشور و ملت شد که دولت در برجام 2 می‌خواهد بیشتر از آن را برایمان به ارمغان بیاورید.

علیزاده درباره خواسته‌های جریان دانشجویی از مسئولان خاطرنشان کرد: دستگاه دیپلماسی می‌خواهد از حق و حقوق این ملت دفاع کند و با عزت و احترام در مجامع بین المللی حاضر شود و از موضع قدرت به مذاکره بپردازد. دولتی که سرافرازی و حفظ غیرت ملی سرلوحه اقدامات آنان باشد نه با اقدامات ذلیلانه خود عزت و بزرگی مردم ایران را لگد مال کنند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس بیان کرد: شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران که به منظور تأمین منافع ملّی و پاسداری از انقلاب اسلامی ۱۳۵۷ و تمامیت ارضی و حاکمیت ملی ایران، تشکیل شده، به عنوان یک نهاد فراقوه‌ای مهمترین وزنه تصمیم‌گیری در سیاست خارجی و امور دفاعی و امنیتی کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: این شورا با اتخاذ تصمیم‌های عزتمندانه، آنطور که شایسته مردم ایران است، پاسخ کوبنده‌ای به رفتارهای تجاوزکارانه دشمنان این مرز و بوم بدهند که بار دیگر دشمنان جرئت دست درازی به منافع کشور را نکنند و توجه داشته باشند که آن‌ها برای تامین منافع ملی انتخاب شده‌اند نه منافع یک جریان سیاسی ذلیل و از نفس افتاده باشد.

علیزاده در پایان خاطرنشان کرد: اعضای شورای امنیت ملی، پاسدار خون شهدای مقاومت و شهدای هسته‌ای باشند و اقدامات تلافی جویانه و بازدارنده‌ای را در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =