تلاش دانشگاه آزاد اسلامی برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سیاست این دانشگاه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و کمک به انتخاب اصلح است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، نخستین  جلسه هماهنگی و هم افزائی هیأت های نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی و فرزاد جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی امروز به صورت مجازی برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه گفت: هیأت نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی باید در حوزه مسئولیت خود به رعایت امانتداری، حق مداری و صداقت اهتمام ویژه داشته باشد.

وی اظهار کرد: همچنین هیأت نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی باید در عمل به وظایف و مسئولیت‌های خود مطالبات مقام معظم رهبری، قوانین، ضوابط و تشکیلات سازمانی را در نظر داشته باشد و هوشمندانه عمل کند و حداکثر استفاده از ظرفیت استادان و دانشجویان در راه‌اندازی کرسی‌های آزاداندیشی و به خصوص احیا شعار سال که مورد عنایت ویژه مقام معظم رهبری است، داشته باشند.

فرزاد جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه ملاک عمل در مواجهه با تشکل های سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی قانون است، گفت: تشکل ها محل رشد هستند و لازمه رشد، واگذاری کارها به تشکل ها و فراهم کردن زیرساختهای آن و افزایش سعه صدر است.

وی قانون گرایی را از دیگر زیرساخت های رشد تشکل ها دانست و افزود: تشکل ها باید در فعالیت های خود در چارچوب قانون آزادانه عمل کنند و نباید هیبت قانون در جامعه و دانشگاه شکسته شود.

جهان بین به سیاست های انتخاباتی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و تصریح کرد: به هیچ عنوان نباید امکانات و منابع دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور به نفع جریان یا اشخاص خاصی مورد استفاده قرار گیرد. سیاست این دانشگاه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و کمک به انتخاب اصلح است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: در ایام تبلیغات رسمی انتخابات، تشکل های سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی می توانند از تمامی نامزدهای مورد تأیید شورای نگهبان دعوت به سخنرانی و مناظره کنند.

وی اظهار کرد: باید زمینه تضارب آرا گروه های مختلف را در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی فراهم کنیم و بر نشاط فکری، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و ... دانشجویان بیفزاییم.

محمد روزبهانی مدیرکل تشکل های اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به ویژگی های تشکل ها در گام دوم انقلاب اظهار داشت: تشکل ها باید پیگیر حل مسائل کشور و در صحنه های انقلاب حضور داشته باشند. همچنین با جهت گیری انقلابی به راه حل های داخلی اعتقاد داشته و هدفمند و پیشرو باشند.

وی برگزاری جلسات اندیشه ورزی، ارائه خدمات مجازی به تشکل ها، برگزاری رویداد حل تمرین و مشارکت سیاسی و ایجاد فرصت آموزشی مشق امید از برنامه های کلان اداره کل تشکل های سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی است.

روزبهانی به فعالیت تشکل های مختلف دانشجویی و استادی در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و تصریح کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی 112 تشکل دانشجویی و 26 تشکل استادی فعال هستند. تشکل های دانشجویی تا کنون 46 انتخابات و تشکل های استادی 18 انتخابات برگزار کرده اند.

در ادامه این جلسه هر یک از رؤسای استان های دانشگاه آزاد اسلامی به ارائه نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود در زمینه تشکل ها پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =