زندگی شهید صیاد شیرازی جلوه‌ای از حیات طیبه بود

فرزند شهید صیاد شیرازی و استاد دانشکده علوم سیاسی واحد تهران مرکزی گفت: زندگی پدر واقعا جلوه‌ای از حیات طیبه‌ای بود که تمام عمر خود را وقف جهاد در راه خدا کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز،ایام شهادت افراد شاخص انقلاب اسلامی،فرصت بسیار خوبی برای بزرگداشت شخصیت والای و تبیین ابعاد شخصیتی آن‌ها محسوب می‌شود. این موضوع می‌تواند مسیر خوبی برای نسل جوان و علاقمندان به مکتب اسلام و انقلاب باشد تا با ابعاد شخصیتی شهدا آشنا شوند و راه آن‌ها را ادامه دهند. 

در همین ارتباط، مهدی صیاد شیرازی فرزند شهید صیاد شیرازی و استاد دانشکده علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز، درباره‌ سبک زندگی و نقاط طلایی حیات ایشان اظهارکرد: شهید صیاد شیرازی از همان ابتدا علاقه‌مند به نظامی‌گری بود و قبل از انقلاب وارد دانشگاه افسری ارتش پهلوی شده و دوره های تخصصی زبان و توپخانه را گذارند.

وی افزود:پدر همچنین با توجه به استعدادی که داشت به آمریکا اعزام شد و دوره‌های تخصصی مثل هواسنجی پالستیک‌را درآنجا گذراند؛درحالی که همواره شخصیت معنوی او در داخل و خارج از ایران قابل درک بود و در تمامی شرایط تبلیغ اسلام را فراموش نمی‌کرد.

فرزند شهید صیاد شیرازی درباره‌ی فعالیت‌های پدر در ایام انقلاب اسلامی تصریح کرد: در دورانی که ارتش به شدت تحت فشار بود،عناصر نفوذی به شهید صیاد نزدیک می‌شدند و خبر اقدامات انقلابی او را به ساواک گزارش می‌دادند. همین امر موجب شد که او دستگیر شود و تا سر حد اعدام هم پیش برود.

استاد دانشکده علوم سیاسی واحد تهران مرکزی گفت: زندگی پدر واقعا جلوه‌ای از حیات طیبه‌ای بود که تمام عمر خود را وقف جهاد در راه خدا کرد و از شاخصه های این جهاد طبق فرمایش رهبر انقلاب، جهاد با نفس بود.

صیاد شیرازی در پایان درباره‌ نقش الگوگیری از شخصیت پدرشان گفت: زندگی شهید می‌تواند الگوی خوبی برای نسل جوان و همچنین نیروهای مسلح باشد؛در همین رابطه ممتازترین کتابی که رهبر معظم انقلاب درباره‌ زندگی شهید صیاد شیرازی تقریظ کردند،کتاب «در کمین گل سرخ» نوشته محسن مومنی شریف است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092930

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =