مسئولان دانشگاه وجود کانون‌های فرهنگی را صرفا سرگرمی می‌دانند

دبیر کانون فرهنگی ادبی دانشگاه اصفهان گفت: متاسفانه بسیاری از مسئولان دانشگاه‌هاه به ویژه معاونان فرهنگی، وجود کانون‌های فرهنگی را برای سرگرمی‌ می‌دانند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، زمانیکه اسم فعالیت دانشجویی به میان آورده شود، شاید کمتر فردی کانون‌های فرهنگی-دانشجویی در ذهنش تداعی شود. در حالی که این کانون‌ها همانند سایر تشکل‌های دانشجویی داری اعضا، انتخابات و فعالیت‌های موثر هستند. شاید بتوان گفت چالش‌های فعالیت کانون‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها نسبت به سایر انحمن‌ها یا تشکل‌های دانشجویی بیشتر است چراکه آنها کمتر مورد حمایت مسئولان دانشگاهی قرار می‌گیرند.

وحید رضایی در گفت‌وگو با ایسکانیوز با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی-دانشجویی نماینده واقعی تمامی دانشجویان با سلایق مختلف هستند، گفت: نوع فعالیت این کانون‌ها به قدری گسترده است که دانشجویان با طیف‌های مختلف فکری و فرهنگی می‌توانند در این کانون‌های عضو شوند.

وی ادامه داد: مهمترین حُسن کانون های دانشجویی نداشتن هیچگونه گرایش سیاسی آنها است، چرا که کانون‌های دانشجویی کاملاً از بطن دانشجویان برخاسته و در حقیقت نمایندگان واقعی همه اقشار دانشجویان هستند.

دبیر کانون فرهنگی ادبی دانشگاه اصفهان با تاکید بر اینکه کانون‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها مورد بی‌مهری مسئولان قرار می‌گیرند، گفت: متاسفانه بسیاری از مسئولان دانشگاه‌ها به ویژه معاونان فرهنگی، وجود این کانون‌ها را برای سرگرمی‌ می‌دانند و برای فعالیت آنها اهمیتی قائل نیستند.

وی حمایت از فعالیت‌های دانشجویی در قالب کانون‌ها را یکی از وظایف مدیریت امور فرهنگی برشمرد، گفت: در حال حاضر کانون‌های فرهنگی نیازمند حمایت‌های مالی و معنوی مسئولان دانشگاهی هستند. 

به گفته رضایی، اعضای کانون‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها کاملا بر اساس علایق شخصی عضو می‌شوند و به همین دلیل شاید بتوان گفت فعالیت‌ آنها مثمرثمرتر است.

این فعال دانشجویی حوزه فرهنگی با بیان اینکه فعالیت کانون‌های فرهنگی در شرایط کرونا بسیار کاهش یافته است، گفت: متاسفانه غیر حضوری شدن دانشگاه‌ها و آموزش آنلاین باعث رکود فعالیت‌های دانشجویی شده است؛ اما کانون‌ها در این میان بیشترین آسیب را متحمل شدند.

وی اضافه کرد: فعالیت کانون‌های فرهنگی بیشتر از سایر فعالیت‌های دانشجویی نیازمند حضور فیزیکی اعضا است برای همین نبود دانشجویان، فعالیت فرهنگی را به چالش کشیده است.

رضایی ادامه داد: فعالیت کانون‌های فرهنگی برخلاف سایر انجمن‌های علمی یا تشکل‌های دانشجویی محدود به محیط دانشگاه نیست و اعضای این کانون‌ها در جامعه فعالیت‌های مناسبی انجام می‌دهند.

دبیر کانون فرهنگی ادبی دانشگاه اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر جامعه در حوزه فرهنگ و مقابله با تهاجم فرهنگی مشکلات و نقاط ضعف بسیاری دارد. گسترش فعالیت کانون‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها می‌توانند راهگشای مشکلات جامعه نیز باشد چراکه اصولا فرهنگ سازی از دانشگاه آغاز شده و به بطن جامعه سر ریز می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =