نساجی با گل‌های آفساید چه کند؟

آخرین بازی پرسپولیس پیش از عزیمت به هند در حالی با برتری این تیم همراه شد که به گفته کارشناسان، هر دو گل سرخپوشان در شرایط مردود به ثمر رسید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،رضا بلوچی؛ بازی پرسپولیس و نساجی در ورزشگاه آزادی در حالی با نتیجه دو بر صفر به نفع سرخ پوشان تمام شد که به نظر برخی کارشناسان هر دو گل پرسپولیس در شرایط آفساید به ثمر رسید.

داوری‌ها و قضاوت در لیگ برتر فوتبال در سال های اخیر و به ویژه فصل جاری با چالش‌های خاصی مواجه بوده و همواره اعتراض باشگاه ها، مربیان و حتی بازیکنان را به دنبال داشته است. تیم های شهرستانی و تازه به لیگ آمده از جمله قربانیان مهم اشتباهات داوری در این چند سال اخیر بوده‌اند.

بازی پرسپولیس و نساجی مازندران

تیم پایتخت نشین پرسپولیس قبل از سفر به هند برای مسابقات آسیایی در ورزشگاه آزادی میزبان نساجی مازندران بود که قضاوت این بازی بر عهده داور با تجربه کشور یعنی محمد حسین زاهدی‌فر بود. این بازی در پایان با دو گل به نفع سرخ پوشان پایتخت به پایان رسید تا با کسب سه امتیاز از این بازی و با خاطری آسوده به مسابقات آسیایی به کشور هند سفر کنند.

هر دو گل پرسپولیس در شرایط آفساید به ثمر رسید

پیروزی سرخ پوشان در بازی با نساجی تحت تاثیر اشتباهات داوری این بازی قرار گرفت، و مشخص شد که هر دو گل پرسپولیس به نساجی در شرایط کاملا آفساید به ثمر رسیده و اشتباهات داوری، کاملا در نتیجه ی به دست امده تاثیر گذار بوده است.

اشتباهات داوری تمامی ندارد

اشتباهات داوری جز لاینفک فوتبال می باشد و شاید بتوان گفت که امری طبیعی در فوتبال می باشند و داوران به عنوان انسان هایی از همین جامعه حق اشتباه را دارند. فوتبال در دنیای حاضر از شرایط کلیشه‌ای و سنتی به سمت مدرنیته شدن در حال حرکت هست تا جایی که کشورهای زیادی آن را به طور جدی و با آخرین امکانات برگزار می کنند و برای هرچه بهتر برگزار کردن آن، برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت دارند.

فقدان زیر ساخت های لازم در کشور

کشور ما از جمله کشورهایی هست که مردم ورزش فوتبال را دوست دارند و به جد آن را دنبال می کنند. تیم ملی فوتبال ایران از تیم های قدرتمند در آسیا می باشد و تیم های باشگاهی در کشور ما، به ویژه استقلال، پرسپولیس و تراکتور از محبوبیت زیادی نزد مردم برخوردارند. فقدان امکانات اولیه فوتبال من جمله زمین مناسب و به ویژه کمک داور ویدیو ای از جمله مواردی هستند که روند فوتبال در کشور ایران را تحت تاثیر قرار داده و معضلات بزرگ و کوچک زیادی را برای تیم های ملی و باشگاهی به دنبال داشته است.

فوتبال دو قطبی و گرایشات مربوط به آن

هواداری فوتبال در کشور ایران را باید با تیم های استقلال و پرسپولیس خلاصه کرد که تقریبا جامعه هواداری را به سمت دو قطبی شدن سوق داده است. البته تیم‌های دیگری در فوتبال ایران وجود دارند که هواداران پرشور و خوبی را دارند. تیم‌های تراکتور، نساجی، نفت مسجد سلیمان، صنعت نفت آبادان، استقلال خوزستان و سپاهان‌ از جمله تیم‌هایی هستند که در بوم خود دارای هواداران پرشوری می‌باشند اما هواداری استقلال و پرسپولیس تقریبا به پدیده‌ای کلی در جامعه ایران تبدیل شده است تا جایی که حتی مسئولان دولتی و داوران فوتبال در ایران را تحت الشعاع قرار داده است.

گرایشات رنگی در بین مسئولان بالادستی

استقلال و پرسپولیس و هواداری این دو تیم در بین مسئولان در ایران هم وجود دارد و گاها موجب واکنش هایی از طرف افراد شاخص با پست های کلان مدیریتی شده است. نمونه بارز گرایشات رنگی در بین مسئولین در ایران را می توان در واکنش های جناب آذری جهرمی جوان مثال زد.

حق هواداری متعلق به همگان هست که از این بابت خرده ای به جناب وزیر جوان وارد نیست، ولی شائبه ها در مورد اینکه اسپانسر اصلی دو تیم پایتخت، زیر مجموعه ی وزرات ارتباطات هستند و گرایشات شخص وزیر ممکن هست در نحوه ی برخورد اسپانسر با دو تیم متفاوت یا به نفع دیگری باشد، همیشه در بین هواداران وجود دارد. یا اینکه شخص آقای مسعود سلطانی فر را هوادار سرخ ها می دانند و واکنش های متفاوتی از هواداران به ویژه در فضای مجازی به وفور یافت می شود و ناخواسته فضای مجازی، که برایندی کوچکی از فضای واقعی هست را به سمت دو قطبی بودن سوق می دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =