بیشترین نگرانی دانشجویان از آموزش و امتحانات مجازی است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک گفت: دانشجویان بیشتر نگران این هستند که با توجه به کلاس و امتحانات غیرحضوری چقدر می توانند پیشرفت کنند و این نوع از سیستم آموزشی چقدر می تواند کارایی داشته باشد.

حمید ترنج زر معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در مورد فلسفه تشکیل دفاتر مشاوره امین و زمینه فعالیت آن گفت: دفاتر مشاوره امین برای این موضوع تشکیل شده است که بتواند یک سری  از مشکلات معمول دانشجویان و کارکنان را حل کند. این دفاتر کارایی بسیار خوبی دارد و با توجه به شرایطی که در دانشگاه ها و کشور جاری و ساری است بعضی‌ها که احساس می‌کنند باید مشاوره بگیرند مورد استقبال هم قرار گرفته است. دفتر ما در مرکز استان فعال هستند و مراجعه کنندگان با موضوعات مختلف مراجعه می‌کنند و مشاوره می گیرند.

وی در زمینه اینکه با توجه به مجازی شدن آموزش ها، این مراکز فعالیت خود را به چه شکل انجام می دهند گفت: جلسات مانند سایر مراکزی که در کشور فعالیت دارند به صورت آنلاین برگزار می شود. البته زمانی که وضعیت مرکز استان یا شهرهای تابع  زرد و آبی بودند به صورت حضوری هم مراجعه کنندگان را می‌پذیرفتند، تعداد نفرات کم بود و به صورت حضوری هم استقبال می شد؛ اما در شرایط نارنجی و قرمز کرونا با توجه به بستری که در فضای مجازی فراهم شده است به صورت آنلاین هم انجام شده و هم قابلیت انجام دارد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در مورد دغدغه های دانشجویان مراجعه کننده به مراکز مشاوره امین ادامه داد: دانشجویان بیشتر نگران این هستند که با توجه به کلاس و امتحانات غیرحضوری چقدر می توانند پیشرفت کنند و این نوع از سیستم آموزشی چقدر می تواند کارایی داشته باشد. برای آن ها توضیح داده می شد که این دوره ای گذرا است و در آینده اوضاع تغییر خواهد کرد.

وی در پایان تشریح کرد: بحث های مربوط به ارتباطات دختر و پسر و ازدواج های دانشجویی جزو بحث های بعدی بود که مطرح و پاسخ داده می‌شد. بیشتر دغدغه دانشجوها تحصیلی  است. با توجه به دغدغه مندی دانشجویان در ایام امتحانات برنامه ای که ما برای کاهش استرس دانشجویان داریم این است که مشاوران با تجربه ما بحث امیدآفرینی را مطرح می کنند. این شرایط را دوره ای گذرا معرفی می کنند و شرایط تغییر خواهد کرد. در صحبت‌هایشان تعهد می دهند که دانشگاه در دوره بعد از کرونا خیلی از کاستی ها را جبران خواهد کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1092991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =