آغاز واکسیناسیون جانبازان بالای ۵۰ درصد از هفته آینده

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید گفت: در مرحله دوم طرح واکسیناسیون تمام جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد از هفته آینده واکسن کرونا دریافت می کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ عبدالرضا عباسپور درباره اجرای طرح واکسیناسیون ویروس کرونا برای جامعه ایثارگری یادآور شد: با توجه به تعامل مناسبی که با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشته‌ایم طرح واکسیناسیون جامعه ایثارگری به‌خوبی در حال انجام است و این عزیزان از ابتدا در اولویت‌های دریافت واکسن قرار داشتند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر طرح واکسیناسیون ویروس کرونا برای جامعه ایثارگری در حال انجام است، افزود: در مرحله اول ۹ هزار نفر از جامعه ایثارگری شامل جانبازان دو چشم نابینا، ضایعه نخاعی، دو عضو قطع و بیشتر، جانبازان شدید شیمیایی و والدین چند شهید واکسن ویروس کرونا را دریافت کرده‌اند.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره چگونگی اجرای مرحله دوم طرح واکسیناسیون ویروس کرونا توضیح داد: در مرحله دوم طرح واکسیناسیون تمام جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد که حدود ۳۲ هزار نفر هستند واکسن را دریافت می‌کنند. در حال حاضر هماهنگی لازم با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال انجام است تا مرحله دوم از هفته آینده شروع شود.

عباسپور درباره محل واکسیناسیون توضیح داد: واکسیناسیون در مراکز بیمارستانی و توان‌بخشی با هماهنگی مرکز علوم پزشکی مربوطه همان محل مرکز درمانی انجام خواهد شد. در خصوص سایر افراد جامعه ایثارگری نیز طی هماهنگی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شبکه‌های بهداشتی محل زندگی این عزیزان واکسیناسیون صورت می‌گیرد. در مورد بیمارستان‌های روان‌پزشکی نیایش و صدر نیز هماهنگی لازم با مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت انجام شده است.

وی در پایان گفت: اگر جانباز در مراکز تجمعی بنیاد شهید و امور ایثارگران حضور نداشته باشد با توجه به اطلاعات موجود در بنیاد شهید و امور ایثارگران فرد به شبکه بهداشت استان‌ها معرفی می‌شود تا با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی واکسن را دریافت کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =