تاکید معاونان وزرای خارجه ایران و اسلواکی بر توسعه روابط

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران و اینگرید بروتسوآ، معاون وزیر خارجه اسلواکی روز سه شنبه درباره آخرین تحولات منطقه ای و جهانی و توسعه روابط دو کشور گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ عراقچی در این گفت وگوی برخط با همتای اسلواک خود، علاوه بر تشریح مواضع کشورمان درباره برجام و تاکید بر آمادگی ایران برای احیای این توافق بعد از بازگشت طرف مقابل به اجرای کامل تعهدات خود و راستی آزمایی آن، در مورد راهکارهای توسعه روابط دو کشور در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و دانشگاهی نیز تبادل نظر شد.  

دو طرف ضمن ابراز خرسندی از توسعه روابط دو کشور در سال‌های گذشته، حمایت خود را از توسعه همه‌جانبه روابط ابراز و بر ضرورت تحقق ظرفیت‌های استفاده نشده برای توسعه روابط از جمله از طریق برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی و شرکت در رویدادهای دوجانبه و بین المللی در حوزه های مختلف تاکید کردند.  

در این گفت وگوی برخط، معاون سیاسی وزیر خارجه همچنین از تصمیم اخیر اتحادیه اروپا در اضافه کردن نام تعدادی از شخصیت‌های ایرانی به فهرست تحریم‌های اتحادیه گلایه کرده و گفت: در واکنش به این اقدام، ایران گفت وگوهای جامع خود با اتحادیه و همکاری در حوزه‌های تروریسم، موادمخدر و پناهندگان را به حالت تعلیق در می‌آورد.

 ایران و اسلواکی از ابتدای تاسیس این کشور در سال ۱۹۹۳ روابط دوستانه و روبه توسعه ای داشته اند. سفارت کشورمان در اتریش، در جمهوری اسلواکی نیز آکرودیته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =