کوبا حادثه در تأسیسات نطنز را محکوم کرد

وزیر امور خارجه کوبا امروز با انتشار پیامی بروز حادثه در تأسیسات نطنز را محکوم کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ «برونو رودریگز پاریلا» وزیر امور خارجه کوبا امروز سه شنبه در پیامی توییتری حادثه دیروز در نطنز واقع در ایران را محکوم کرد.

در پیام توییتری وزیر امور خارجه کوبا در این خصوص آمده است: کوبا حمله به تأسیسات نطنز در ایران که توسط مخالفان لغو تحریم‌های آمریکا علیه مردم ایران انجام شد را محکوم می‌کند.

در همین رابطه، «جن ساکی» سخنگوی کاخ‌سفید دیروز دوشنبه در نشست خبری خود ادعا کرد که آمریکا نقشی در حادثه نطنز نداشته است!

به گزارش آژانس فرانس پرس، سخنگوی کاخ‌سفید در این کنفرانس خبری مدعی شد: آمریکا (در این موضوع) هیچگونه دخالتی نداشته است. برای افزودن به گمانه‌زنی‌ها درباره علل و یا اثرها آن نیز چیزی برای گفتن نداریم!

«یان الیاسون» (Jan Eliasson) معاون سابق دبیرکل سازمان ملل متحد و وزیر خارجه پیشین سوئد هم دیروز در پیامی توییتری در واکنش به حادثه نطنز اعلام کرد: حیرت‌انگیز است که خرابکاری‌های فراسرزمینی و اقدام‌های خشونت آمیز به امری عادی تبدیل و حتی توسط برخی دولت‌ها پذیرفته شده است. گفتگوهای ایران در مرحله حساسی قرار دارد. هم اکنون مجالی برای اقدامات تحریک آمیز یا قانون جنگل وجود ندارد. امیدوارم که آرامش بر همه طرف‌ها حاکم شود.

در همین خصوص، «فردریک دال» (Fredrik Dah) سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز دیروز در واکنش به حادثه نطنز اعلام کرد: ما از گزارش دیروز رسانه‌ها درباره نطنز باخبریم و با مقامات ایران در این باره در تماسیم.

«پیتر استانو» سخنگوی رئیس دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نخستین واکنش رسمی به حادثه در تأسیسات هسته‌ای نطنز در ایران اعلام کرد: هرگونه تضعیف مذاکرات هسته‌ای وین مردود است.

روز یکشنبه بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران از وقوع حادثه در بخشی از شبکه توزیع برق تأسیسات غنی‌سازی نطنز خبر داد.

علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی هم در واکنش به این حادثه گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن این حرکت مذبوحانه، بر ضرورت برخورد جامعه بین‌المللی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با این تروریسم هسته‌ای تاکید کرده و حق خود را برای اقدام علیه عاملان، آمران و مباشران محفوظ می‌دارد.

این در حالی است که کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی دیشب به نقل از منابع اطلاعاتی غربی مدعی شد که موساد (سازمان اطلاعات و جاسوسی رژیم صهیونیستی) در حادثه دیروز تأسیسات نطنز دست داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =