طرفدار FATF و بنزین ۲۰ هزار تومانی هستم/ رونمایی از برجامِ مدل جدید

عزت‌الله ضرغامی که یکی از کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری شناخته می‌شود در جمع دانشجویان گفت: من باید از مواضع مسعود پزشکیان درباره بنزین ۲۰ هزار تومانی و FATF دفاع کنم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، عزت الله ضرغامی نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز در دومین جلسه از سلسله جلسات میز انتخابات با عنوان "جمهور" که به همت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل برگزار شد،: باید به این سوال جواب بدهیم که چگونه می خواهیم در کشور تحول ایجاد کنیم و چگونه می خواهیم زیر میز بزنیم.

وی افزود: نامزدی که از ترس شورای نگهبان نتواند مواضع خود را به صورت صریح و قاطع اعلام کند، به نظر من رجل سیاسی نیست؛ کسانی که آویزان شخصیت های سیاسی هستند، نیز رجل سیاسی محسوب نمی شوند.

ضرغامی ادامه داد: من می خواهم از مواضع اخیر مسعود پزشکیان مبنی بر افزایش قیمت بنزین به ۲۰ هزارتومان و دفاع از FATFدفاع کنم. چرا که حس می کنم به او ظلم شده است؛ من شناخت کاملی از وی دارم و شاید زندگی ساده او را حتی بسیاری از اصولگرایان نداشته باشند. سخنان پزشکیان دارای منطقی بود به گونه ای که باید به هرکس سهمی داده شود و سپس قیمت بنزین آزاد شود. درواقع ثروتمندان می توانند از بنزین با قیمت آزاد استفاده کنند و روستا نشینان نیز می توانند سهم بنزین خود را بفروشند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی تصریح کرد: بسیاری از مردم فقط به تیتر سخنان آقای پزشکیان توجه کردند و متاسفانه به اصل صحبت های او توجهی نشد. بنظرم به او ظلم شد و من به عنوان رقیب انتخاباتی باید از آقای پزشکیان دفاع داشته باشم. درباره صحبت های اخیر بنده نیز درباره چگورا، سخنانی مطرح شد که اصلا صحیح نبود و صرفا بخشی از سخنان من منتشر شد. باید بگویم که من طرفدار نان، مسکن و آزادی هستم تا چشم عده ای در بیاید و چگورا را از خیلی از نماز شب خوان هایی که به مردم ظلم‌می کنند، بهتر می دانم.

ضرغامی در پاسخ به سوالی درباره توجه به مسئله تولید بیان کرد: ما باید فرض را بر این بگذاریم که تحریم ها ادامه دارد و عقیده دارم باید زیر میز مذاکراتی زد که منافع ملت در آن تامین نمی شود. علی رغم سخنانی که رئیس جمهور نسبت به منتقدان خود داشت، در ابتدای حضور خود بر مسند ریاست جمهوری و آستانه مذاکرات هسته ای، اعلام کرد که خزانه کشور خالی است. این پالس منفی به دشمن بود که در روند مذاکرات اثر گذاشت؛ درحالی که طبق تحقیقاتی که داشتم، هیچ گاه این موضوع صحت نداشت.

نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: دیپلماسی زمانی موفقیت آمیز است که ارزش افزوده در اختیار داشته باشیم کاری که شهید حاج قاسم سلیمانی در فعالیت های خود به آن توجه داشت. شرایط کشور به گونه ای شده است که مردم به دنبال این هستند که به وضعیت سال ۹۲ بازگردند. متاسفانه امروز نیز دولت‌به دنبال دو قطبی مذاکره و معیشت است و هنوز عبرت نگرفته است.

وی گفت: من در دولتم تلاش خواهم کرد که اقداماتم در حوزه هایی مانند مسکن، هیچ ارتباطی با تحریم نداشته باشد. مسکن دارای ۴ پایه زمین، مصالح، نیروی کار و متخصص است که تمام آن در کشور وجود دارد. داماد من مهندس عمران از دانشکده فنی دانشگاه تهران است اما متاسفانه امروز بیکار است. مسکن هیچ ارتباطی با تحریم ندارد زیرا که کشور ما دارای ظرفیت های بسیار گسترده است.

ضرغامی‌با اشاره به موضوع برجام افزود: من طرفدار برجام هستم اما برجامی که به معنای بازگشت ریاست جمهوری به مردم است. یعنی وقتی از توان و حضور مردم و واگذاری اقدامات اقتصادی به مردم را به رسمیت بشناسیم و رئیس جمهور به جای آمریکا به مردم وصل باشد، قطعا موفق خواهیم شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی‌درباره آزادی تصریح کرد: در زمینه آزادی عمده حرف من آزادی اقتصادی است؛ متاسفانه جوانان و نخبگان کشور برای راه اندازی کسب و کار آزاد نیستند و باید از سد هزاران امضا بگذرند. این ساختار پوسیده و ناکارآمد است و هیچ ارتباطی به اصلاح طلب و اصولگرا هم ندارد. اصولگرایان و اصلاح طلبان در خیلی موارد باهم هستند و هیچ فرقی میان آنها نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما باید به جای کد خدا، با مردم به نشست و برخواست بپردازیم و به اقداماتی که ارتباطی به تحریم نداشته باشد بپردازیم، موفق خواهیم شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =