واکنش روسیه به تصمیم ایران درباره آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین امروز به تصمیم ایران مبنی بر آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم واکنش نشان داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین امروز سه شنبه در پیامی توییتری به تصمیم ایران مبنی بر آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم واکنش نشان داد.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در این خصوص نوشت: آن‌هایی که دست به اقدام خرابکارانه علیه تاسیسات هسته‌ای در نطنز زدند احتمالاً به دنبال تضعیف روند احیای برجام بودند.

«میخائیل اولیانوف» در ادامه تأکید کرد: آن ها (خرابکاران) احتمال پیامدهای جانبی قابل توجه این اقدام را دست‌کم گرفتند.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه که به وین سفر کرده است، ساعاتی پیش از آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی خبر داد.

وی همچنین اعلام کرد: هزار سانتریفیوژ دیگر با ۵۰ درصد ظرفیت بیشتر به ماشین‌های موجود در نطنز، علاوه بر جایگزینی ماشین‌های صدمه دیده، اضافه می‌شود.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیئت مذاکره کننده کشورمان، جهت برگزاری ادامه مذاکرات با گروه ۱+۴ امروز وارد وین پایتخت اتریش شد.

قرار است دیدارها و رایزنی‌ها با اعضای باقی‌مانده برجام از امروز به صورت دو و چندجانبه آغاز شده و در روزهای آتی ادامه یابد.

در این دور از گفتگوها نیز نمایندگانی از سایر دستگاه‌های ذیربط از جمله وزارت نفت و بانک مرکزی در ترکیب هیأت کشورمان حضور دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =