ایران می‌تواند تا هر سطحی بخواهد غنی‌سازی را افزایش دهد

کارشناس مسائل بین الملل گفت: ایران باید به صورت رسمی اعلام کند که سانتریفیوژ های آسیب دیده، با نسل جدید و پیشرفته‌تر جایگزین شده‌اند و همینطور این حق را برای خود قائل است که غنی سازی اورانیوم را تا هر میزان که بخواهد ادامه دهد.

رضا حجت شمامی کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز در خصوص گام اخیر ایران در آغاز غنی‌سازی شصت درصد متعاقب حادثه ای که در تاسیسات هسته ای نطنز رخداد و شواهد بسیاری دال بر دست داشتن رژیم صهیونیستی در آن وجود دارد، اظهارداشت: ابتدا باید به این نکته توجه داشته باشیم که جمهوری اسلامی ایران برخلاف آمریکا و رژیم صهیونستی، توانسته به اهداف خود در منطقه ی غرب آسیا دست یابد. 

وی گفت: آن دو بازیگر، ایران را به عنوان مسئول شکست سیاست های قلدرمآبانه خود در این منطقه میدانند و طبیعی است که با انجام اقداماتی خرابکارانه، از قبیل آنچه که در نطنز دیدیم سعی در انتقام جویی از ایران بربیایند.

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: ایران نیز بارها نشان داده که هرگاه سیاست های کلان خود را در خطر ببیند واهمه ای از ایستادگی و پاسخ گویی به این قبیل اقدامات ندارد.

وی ادامه داد: ایران برای پاسخگویی به جنایت اخیر آنها در نطنز گزینه های مختلفی در دست دارد.

شمامی بیان کرد: با توجه به وجود دوربین های نظارتی در نطنز، ایران در اولین گام میتواند بر اساس قوانین جهانی و از طریق سازمان های بین المللی پیگیر حق قانونی خود بر شکایت از عاملان این اقدام باشد.

این کارشناس مسائل بین الملل افزود: در گام بعدی سازمان انرژی اتمی ایران باید به صورت رسمی اعلام کند که سانتریفیوژ های آسیب دیده، با سانتریفیوژ های جدید و پیشرفته‌تر جایگزین شده اند و این حق را برای خود قائل است که غنی سازی اورانیوم را تا هر میزان که بخواهد ادامه دهد.

وی گفت: همچنین ایران باید بر موضع دقیق و منطقی خود در مذاکرات وین مبنی بر لغو کامل همه ی تحریم ها پایبند باشد.

شمامی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به قدرت سایبری و پهپادی بالای ایران، ما نیز میتوانیم اقدامات مشابه ای در پایگاه هسته‌ای دیمونا رژیم صهیونیستی انجام دهیم، همانگونه که سال ها پیش حزب الله با پهپاد خود به نشانه گذاری این پایگاه پرداخت.

کد خبر: 1093054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =