حمایت ۲۷ سناتور دموکرات از بازگشت آمریکا به برجام

۲۷ سناتور از حزب دموکرات آمریکا با ارسال نامه ای به رئیس جمهور این کشور از بازگشت به برجام حمایت کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ میدل ایست آی در گزارشی از حمایت ۲۷ سناتور دموکرات از تلاش‌های «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا برای بازگشت به برجام و کاهش تحریم‌ها علیه ایران خبر داد.

این سناتورها که «تیم کین» سناتور ویرجینیا و عضو کمیته‌های روابط خارجی و نیروهای مسلح سنا و «کریس مورفی» سناتور کانتیکت و رئیس کمیته فرعی خاور نزدیک، جنوب آسیا، آسیای میانه ضد تروریسم در راس آنها قرار دارند، سه شنبه شب در نامه‌ای به بایدن از تلاش‌های وی در این رابطه حمایت کردند.

طبق این گزارش، سناتورها در نامه خود، با انتقاد از خروج دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا از برجام، تاکید کردند: خسارتی که در چهار سال گذشته ایجاد شد کشور ما را با چالش‌های متعددی در سراسر دنیا مواجه کرد. تردیدی نیست که یکی از اولویت‌های زودهنگام و ضروری امنیت ملی شما باید بازگشت به برجام باشد.

آنها افزودند: ما از بازگشت شما به برجام و استفاده از رویکرد «پایبندی در برابر پایبندی» بعنوان نقطه آغاز تنظیم مجدد روابط با ایران قویاً حمایت می‌کنیم. اگر ایران مایل به بازگشت به پایبندی به تعهدات مندرج در برجام باشد ایالا متحده باید مایل به بازگشت به توافق و کاهش تحریم‌های ذیل توافق باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =