سفر مقام آمریکایی به بیروت/ «دیوید هیل» در لبنان به دنبال چیست؟

روزنامه لبنانی «البناء» با اشاره به سفر معاون وزیر خارجه آمریکا به «بیروت»، اعلام کرده است که هدف از این سفر، اعمال فشار بر مقامات لبنانی در زمینه ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ روزنامه لبنانی «البناء» مطلبی را در خصوص سفر «دیوید هیل» معاون وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا به بیروت، پایتخت لبنان منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش، این روزنامه در مطلب خود آورده است: معاون وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا در حالی روز گذشته به بیروت، پایتخت لبنان سفر کرد که قرار بود این سفر در اواسط ماه آتی میلادی انجام شود. بنابراین، بدون شک سفر مذکور از اهمیت بسزایی برای آمریکایی ها برخوردار بوده است که موعد آن را جلو انداخته اند.

روزنامه البناء همچنین عنوان کرده است: به نظر می رسد که هدف اصلی و اساسی دیوید هیل از سفر به لبنان اعمال فشار بر مقامات این کشور در خصوص مسأله ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی است؛ مسأله ای که پیشتر نیز آمریکایی ها در آن مداخله داشته اند.

روزنامه مذکور در ادامه مطلب خود نیز اشاره کرده است: در حقیقت، هیل تلاش دارد تا مانع از امضای دستور اصلاحیه نقشه مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی توسط مقامات لبنانی شود. پیش بینی می شود که فشارهای آمریکا بر لبنانی‌ها جهت متوقف کردن روند اصلاح نقشه مرزهای دریایی تشدید شود.

روزنامه البناء همچنین اعلام کرده است آمریکا از رهگذر اعزام مقام دیپلمات خود به بیروت به دنبال اعمال فشار بر لبنانی ها در زمینه تشکیل دولت جدید نیز هست. در واقع، واشنگتن به دنبال تشکیل دولتی در لبنان است که منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی را تأمین کند.

این درحالی است که «میشل عون» رئیس جمهور لبنان روز گذشته اظهارات قاطعانه ای را پیرامون ترسیم مرزهای دریایی میان این کشور و رژیم صهیونیستی مطرح کرده بود. عون با اشاره به شرط و شروط رژیم صهیونیستی در زمینه ترسیم مرزهای دریایی با لبنان، گفته بود: در این زمینه هرگز تسلیم باج خواهی‌های اسرائیل نخواهیم شد و شروط آن را نخواهیم پذیرفت.

رئیس جمهور لبنان در ادامه یادآور شد: تأکید ما این است که منافع ملی لبنان باید محقق شود. هرگونه توافق با تل آویو در خصوص ترسیم مرزهای دریایی در چارچوب حاکمیت ملی لبنان صورت خواهد پذیرفت.

میشل عون گفت: این روش اسرائیلی ها است که یا با مطرح کردن شرط و شروط مذاکره کنند و یا مذاکره را متوقف سازند. به هر حال، ما اجازه نمی‌دهیم که تل آویو شروط خود را به لبنان تحمیل کند.

گفتنی است، چندی پیش بود که مذاکرات غیرمستقیم میان لبنان و رژیم صهیونیستی به منظور ترسیم مرزهای دریایی میان دو طرف آغاز شد اما به دلیل کارشکنی صهیونیست‌ها و طرح شروط عجیب و غریب توسط آنها، مذاکرات به حالت تعلیق درآمد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =