آشنایی با گروه پنجم لیگ قهرمانان آسیا

پرسپولیس یکی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا در گروه پنجم با گوا هند، الریان قطر و الوحده امارات هم گروه است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،مهرداد یاراحمدی؛ رقابت تیم های ایرانی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از امروز شروع می شود و کشورمان با داشتن چهار نماینده در این دیدارها بیشترین سهم را دارد.

پرسپولیس در چند دوره گذشته همیشه در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته‌است و دو بار موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی در این رقابت ها شده است، گروه این تیم را می توان گروهی آسان معرفی کرد.

شاگردان گل محمدی امیدوار هستند در این دوره از رقابت ها بتوانند آرزوی سال های دور خود را برآورده کرده و به عنوان قهرمانی در این بازی ها دست یابند. آرزویی که هر چند سخت است اما امکان ناپذیر نیست.

در همین خصوص بخوانید؛

فولاد ایران در اندیشه صعود از گروه مرگ

گوای هند - حریف ناشناخته

اولین دیدار قرمز پوشان در این دوره از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا با تیمی از هند خواهد بود تیمی که هرچند بسیار ناشناخته است و برای اولین بار است که به لیگ قهرمانان آسیا راه یافته، اما می تواند برای پرسپولیسی ها دست و پا گیر باشد.

گوا در فصل گذشته سوپرلیگ هند، جام قهرمانی مسابقات را بالای سر برد و با افزایش تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا، اولین سهمیه ثابت نمایندگان هند در این رقابت‌ها را به دست آورد.

گوا هند امسال با ۳۱ امتیاز در جایگاه چهارم جدول مسابقات حضور دارد، این تیم در سال ۲۰۱۴ تأسیس شد و در ورزشگاه فورتادا در شهر ماراگائو به میدان می‌رود.

بهترین بازیکنان این تیم را می توان پنج بازیکن اسپانیایی معرفی کرد، ایگور آنگولو مهاجم ۳۷ ساله این تیم در ۲۱ بازی موفق به زدن ۱۴ گل شده است، جورج اورتیس دیگر بازیکن اسپانیایی این تیم نیز در ۲۱ بازی ۶ گل و دو پاس گل داده است که عملکرد بسیار خوبی داشته اند.

این تیم دو هافبک و یک مدافع اسپانیایی دیگر را در ترکیب خود دارد که نشان از اعتماد کامل خوان فرناندو جواز سرمربی اسپانیایی این تیم به هموطنانش است.

الریان قطر- جدال بر سر صعود

رقابت اصلی در گروه پنجم لیگ قهرمانان آسیا را می توان رقابت دو تیم از ایران و قطر عنوان کرد دو تیمی که جایگاه خوبی در جدول لیگ داخلی خود دارند.

آخرین قهرمانی تیم قطری در کشور خود به پنج سال پیش بر میگردد و این تیم در چهار سال گذشته از کسب قهرمانی لیگ ستارگان بازمانده است.

یاران شجاع خلیل‌زاده امسال هم در رده سوم جدول مسابقات جای گرفته‌اند، اما با تیم اول جدول فاصله امتیازی زیادی دارند، تیم قطری از پنج دیدار گذشته خود سه باخت و یک تساوی و تنها یک برد کسب کرده است که نشان از دور بودن این تیم از روز های خوب خود خود دارد.

یوهان بولی مهاجم ۲۷ ساله و ساحل عاجی این تیم با ۱۱ گل و سه پاس گل از بازیکنان خطرناک الریان به شمار می رود، پس از کی یاسین براهیمی هافبک الجزایری این تیم با پنج گل زده و دو پاس گل بازیکن موثری برای الریان به شمار می‌آید.
دو تیم پرسپولیس و الریان تا کنون دو بار برابر هم بازی کرده اند که یک تساوی و یک باخت حاصل کار شاگردان گل محمدی بوده است.

الوحده امارات - غیر قابل پیش بینی

دیگر حریف پرسپولیس تیم اماراتی الوحده است، این تیم در حال حاضر در جدول ۱۴ تیمی لیگ برتر امارات در رده هشتم قرار دارد، این تیم سابقه سه عنوان قهرمانی در لیگ برتر امارات را در کارنامه دارد.

الوحده در پنج دیدار گذشته خود سه برد و دو باخت بدست آورده است این تیم برابر تیم های العین و الاتحاد مغلوب شده است و تیم های الزورا، الظفره و الجزیره را از پیش رو برداشته است.

این تیم یکی از بیشترین تعداد بازیکن را در اختیار دارد تیم ۵۹ نفره الوحده ۱۴ بازیکن خارجی را در خود جای داده است و ۵ ملی پوش نیز در ترکیب خود دارد.

بهترین بازیکن این تیم را میتوان Tim matavz بازیکن ۳۲ ساله و اهل اسلوونی نامید که در ۱۶ بازی ۹ گل به ثمر رسانده است، پس از وی اسماعیل مطر مهاجم باتجربه و ۳۸ ساله الوحده بازیکن تاثیر گذاری خواهد بود این بازیکن در بیست بازی ۷ گل و ۶ پاس گل داده است، عمر خربین مهاجم سوریه ای، پائول جوسه پوک اهل کنگو از دیگر بازیکنان خطرناک این تیم به حساب می آیند.

دو تیم پرسپولیس و الوحده تا کنون چهار بار برابر یکدیگر قرار گرفته اند که دو دیدار را قرمر پوشان برده اند و در یک دیدار تساوی به پایان رسیده است و در یک دیدار مغلوب حریف اماراتی شده اند.

برنامه بازی های پرسپولیس

۲۵ فروردین

پرسپولیس ایران- الوحده امارات ساعت ۱۹

۲۸ فروردین

الریان قطر- پرسپولیس ایران ساعت ۲۱:۳۰

۳۱ فروردین

پرسپولیس ایران- گوا هند ساعت ۲۱:۳۰

۳ اردیبهشت

گوا هند- پرسپولیس ایران ساعت ۲۱:۳۰

۶ اردیبهشت

الوحده امارات- پرسپولیس ایران ساعت ۱۹

۹ اردیبهشت

پرسپولیس ایران- الریان قطر ساعت ۱۹

انتهای پیام/

کد خبر: 1093121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =