آغاز ماراتن آسیایی برای تحقق رویای سوم/ محکوم به زندگی در گروه مرگ!

تیم فوتبال استقلال ایران در نخستین گام از برنامه خود در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الاهلی عربستان خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، تینا نجفی؛ در شب دوم مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ و در گروه سوم این رقابت‌ها، استقلالِ ایران به مصاف الاهلی عربستان خواهد رفت.

بررسی اجمالیِ شرایط صعود؛ مرگ یا زندگی؟

در مرحله گروهی این رقابت‌ها، استقلال کار دشواری را در گروه C خواهد داشت. علاوه بر نماینده عربستان، الدحیل قطر و الشرطه عراق نیز، دیگر حریفان آبی‌پوشان خواهند بود.

صدرنشینان هر گروه به مرحله بعد راه می‌یابند و از میان تیم‌های دوم جدول منطقه غرب، سه تیمِ برتر جواز حضور در مرحله بعدی رقابت‌ها را کسب خواهند کرد.

نگاهی به وضعیت میزبان

الاهلی این روزها با کسب میانگین امتیاز ۱/۴ در هر مسابقه در جایگاه هفتم جدول رده بندی عربستان قرار دارد و در پنج مسابقه اخیرش هرگز طعم پیروزی را نچشیده است. پادزهر سران این تیم در آستانه شروع مسابقات آسیایی تغییر سرمربی بوده است‌. بدین ترتیب لاورنتسیو ریجکا به جانشینی میلوژویچ منصوب شد. البته نباید فراموش کرد که این تیم از امتیاز میزبانی بهره‌مند است و در صورت دست کم گرفتنش، می‌تواند سدی بر سر راه موفقیت نماینده ایران باشد.

به زبان آمار

استقلال و سعودی‌ها به هیچ عنوان حریفان ناآشنایی برای یکدیگر نیستند. آبی ها ۲۸ بار یعنی بیش از هر تیمی با نمایندگان کشور عربستان بازی کرده اند. در این مسابقات که با ۷ نماینده مختلف این کشور انجام شده است، ۱۲ پیروزی برای پارسی‌ها و ۱۲ پیروزی نیز برای سعودی‌ها رقم خورده است و سایر دیدارها به تساوی انجامیده است.

استقلال در مصاف با عربستانی‌ها ۴۳ بار موفق به گلزنی شده و در مقابل ۲۶ گل دریافت کرده است. اما استقلال و الاهلی نیز ۴ بار به مصاف یکدیگر رفته اند که سهم آبی‌ها ۳ پیروزی و سهم سعودی‌ها ۱ پیروزی بوده است.

تنها پیروزی این تیم در دیدار رفت فصل گذشته این جام رقم خورده است. جایی که داور به اشتباه، سوپرگل ارسلان مطهری را مردود اعلام کرد تا استقلال مجیدی با دست خالی آن دیدار را ترک کند.

گلزنان سابقه دار!

هر سه مهاجم در فصل گذشته این رقابت‌ها دروازه الاهلی را باز کرده اند. در سوی مقابل نیز سلمان الموشر دو بار موفق به گلزنی به استقلال مجیدی شده است.

پرافتخارِ تاریخ، ناکامی های سال‌های اخیر را دریبل می‌زند؟

اگرچه آبی‌ها با دو عنوان قهرمانی پرافتخار ترین تیم ایرانی آسیا می‌باشند. اما در سال های اخیر همواره در راهیابی به مراحل نهایی این جام ناکام بوده اند. مجیدی پس از سرو سامان دادن به وضعیت استقلال در لیگ و جام حذفی، حالا باید ذهن شاگردانش را آماده مهم ترین رویداد قاره نماید.

حالا باید دید در این جام در نهایت چه سرنوشتی در انتظار دوستاره‌های ایران خواهد بود. آیا مجیدی که خود به عنوانِ بازیکن سابقه لمس این جام را در کارنامه دارد، در راه کسب ستاره سوم منجی آبی‌ها خواهد بود؟

انتهای پیام/

کد خبر: 1093140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =