هنوز تا تربیت دانشجوی تراز انقلاب فاصله داریم/ نمره ۲۰ به عملکردمان نمی‌دهم

مسئول هسته گزینش و مدیر بازرسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت:باتوجه به امکانات و مشکلاتی که نهاد با آن مواجه است، نمی‌توانیم نمره ۲۰ را به عملکردمان بدهیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها در یک سال گذشته و به دلیل شیوع کرونا، دستخوش تغییر و تحولات زیادی شده است. برخی از دانشگاه‌ها به کلی قید برنامه‌های فرهنگی را زده‌اند و بیشتر زمان خود را معطوف به حوزه آموزش کرده‌اند؛ در مقابل دانشگاه‌هایی با وجود همین شرایط، نقشه راه جامعی برای سیاستگذاری‌های فرهنگی خود تبیین کرده‌اند. در این میان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز در مسیر سیاستگذاری فرهنگی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

حجت الاسلام محمد اسلوب مسئول هسته گزینش و مدیر بازرسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به عملکرد این نهاد در یکساله گذشته اظهارکرد: باتوجه به شرایط کرونایی کشور و استفاده تمامی مجموعه‌های فرهنگی از فضای مجازی، امسال دفاتر نهاد نیز به تبع همین موضوع، فرآیند تعلیم و تزکیه را با محوریت فضای مجازی پیگیری خواهند کرد. البته که این فرآیند در فضای حضوری تفاوت زیادی با فضای مجازی دارد.

وی افزود: البته باید در نظر داشته باشیم که موضوع تربیت نفس و معرف افزایی، صرفا بر عهده نهاد نیست بلکه بخش‌های دیگر از جمله وزارت علوم، صدا و سیما و... که دارای بودجه‌های بسیار خوبی هستند، از مسئولیت زیادی برخوردارند. تمامی این نهادها باید دست به دست هم دیگر دهند تا بتوانیم دانشجویانی در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم.

اسلوب ادامه داد: این مسئله به شرطی محقق خواهد شد که تمامی مجموعه‌ها و نهادهای فرهنگی دغدغه لازم برای معرفت افزایی دانشجویان و تربیت دینی آن‌ها را داشته باشند.دغدغه اصلی دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری متاثر از فرمایشات ایشان، تربیت دانشجویانی در تراز انقلاب اسلامی است. در این مسیر تلاش‌های زیادی صورت گرفته است اما خب تا رسیدن به حد مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

مسئول هسته گزینش و مدیر بازرسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: باتوجه به امکانات و مشکلاتی که نهاد با آن مواجه است، نمی‌توانیم نمره ۲۰ را به عملکردمان بدهیم اما نمره قبولی را کسب خواهند کرد. بنده در متن مشکلات قرار دارم و می‌دانم وجود برخی گرایشات متفاوت در برخی سازمان‌های مرتبط با فضای دانشجویی، موجب ایجاد مشکلاتی در زمینه فعالیت‌های نهاد شده است.

وی گفت: برخی مجموعه‌ها مانند وزارت علوم که ارتباط مسقیم با فضای دانشگاه دارند در راستای قله‌ای که برای تربیت دانشجویان ترسیم شده، عملکرد مناسبی ندارند؛ باید ببینیم که آیا این مجموعه‌ها همانند دفاتر نهاد، دغدغه این را دارند که دانشجویی در آن تراز ترسیم شده تربیت شود یا خیر. به گونه‌ای که علاوه بر کسب تخصص‌های لازم، متدین از نوع انقلابی هم باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =