افزایش ۱۰۴ درصدی شهریه یک دانشگاه

دانشگاه آلبرتا کانادا اعلام کرد که شهریه دانشجویان خود را بین ۱۷ تا ۱۰۴ درصد افزایش می‌دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)؛ افزایش شهریه دانشگاه آلبرتا در حالی اتفاق می‌افتد که برخی دانشجویان معتقدند این امر باعث دور شدن آنها از این دانشگاه می‌شود و بالاتر از حد مجاز تعیین شده در استان است.

"جوئل آگاروال"( Joel Agarwal) رئیس اتحادیه دانشجویان کانادا گفت: دانشجویان،با این افزایش شهریه کاملا نامید شده‌اند و من از آنها خواسته‌ام که در مورد انتقال به دانشگاهی دیگر، درخواست‌های خود را برای من ایمیل کنند.

وی ادامه داد: نگرانی من به خاطر والدین این دانشجویان است.

اتحادیه دانشجویان کانادا اعلام کرد که هفته پیش خبر این افزایش ۱۷ تا ۱۰۴ درصدی در دانشگاه آلبرتا را شنیده و این افزایش شهریه را بیش از حد توصیف کرده است.

بر اساس اعلام این اتحادیه، این افزایش شهریه می‌تواند در ۱۰ برنامه تحصیلات تکمیلی و کارشناسی از جمله دندانپزشکی،‌حقوق و مهندسی تاثیر بگذارد.

"اندرو باتیکی" یکی از دانشجویان مهندسی دانشگاه آلبرتا گفت: من دانشگاه آلبرتا را انتخاب کردم، چرا که یک موسسه آموزش عالی با کلاس جهانی است.

شهریه رشته ما افزایش ۲۴.۵ درصدی خواهد داشت و من اگر می‌دانستم شهریه قرار است تا این میزان افزایش یابد، تحصیل در این دانشگاه را آغاز نمی‌کردم.

گزارش‌ها حاکی از آن است که دانشگاه آلبرتا با کاهش بودجه مواجه شده و این دانشگاه را به تعدیل نیرو و کاهش هزینه‌ها مجبور کرده است. اکنون نیز این کاهش بودجه مستقیما روی شهریه‌های پرداختی دانشجویان تاثیر می‌گذارد.

در آیین نامه افزایش شهریه‌های کانادا آمده که متوسط شهریه یک موسسه آموزش عالی نمی‌تواند برای سه سال آینده بیش از ۷ درصد افزایش یابد.

گفتنی است، افزایش شهریه‌ها باید به تایید وزارت آموزش کانادا برسد. در صورت تصویب،‌ این افزایش شهریه از سپتامبر سال ۲۰۲۲ میلادی اجرایی می‌شود.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1093148

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =