سیاست «محاصره اقتصادی» آمریکا و غرب علیه سوریه همچنان پابرجاست

وزیر خارجه سوریه در سخنانی تأکید کرد که اوضاع اقتصادی کنونی در این کشور حاصل آثار منفی ناشی از استراتژی محاصره اقتصادی آمریکا و غرب علیه دمشق است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از خبرگزاری سانا؛ «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه در سخنانی تأکید کرد: درحال حاضر، مردم سوریه شرایط اقتصادی سختی را پشت سر می گذرانند.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه سوریه در ادامه یادآور شد: شرایط اقتصادی و معیشتیِ امروز مردم سوریه حاصل آثار منفی ناشی از تحریم های آمریکا و غرب علیه دمشق است؛ تحریم هایی که به صورت یکجانبه اعمال شدند. در واقع، سیاست محاصره اقتصادی آمریکا و غرب علیه سوریه همچنان پابرجاست.

این مقام سوری ضمن محکوم کردن تداوم محاصره اقتصادی آمریکا و غرب علیه سوریه، اظهار داشت: جامعه جهانی در شرایط سخت کنونی باید در کنار ملت سوریه بایستد و با سیاست محاصره اقتصادی مقابله کند.

المقداد همچنین به برخی کمک های بشردوستانه خارجی به سوریه اشاره کرد و گفت: ما اعتقاد داریم که در زمینه ارائه کمک های انسان دوستانه به سوریه نباید سیاسی کاری صورت پذیرد. نباید از کمک های بشردوستانه در چارچوبی خارج از اهداف انسانی بهره برداری کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =