دانش آموزان در شبکه شاد به استقبال بهار قرآن می روند

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش در راستای فعالیت‌های دینی و ارزشی امسال بخشی را تحت عنوان بهار قرآن در صفحه اصلی شبکه شاد ایجاد کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ محمدرضا مسیب زاده، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، افزود: خداوند متعال در این ماه پر برکت تمامی بندگان خود را به میهمانی بزرگ خویش دعوت نموده است و درب‌های بهشت را بر روی مؤمنان گشوده است و ان شاء الله همه شیعیان و مسلمانان جهان از این فرصت ویژه که خداوند سبحان برای بندگان خود فراهم نموده است استفاده و بهره کافی را ببرند و از فیوضات ارزشمند آن سیراب شوند.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش نیز در راستای فعالیت‌های دینی و ارزشی که همه ساله برای دانش آموزان، اولیا و فرهنگیان عزیز در این ماه پربرکت برنامه ریزی می‌کند امسال نیز طی یک اقدام ویژه و ارزشمند بخش ویژه ای را تحت عنوان بهار قرآن در صفحه اصلی شبکه شاد ایجاد کرده است که شامل موارد مختلفی نظیر بخش ترتیل خوانی قرآن کریم که شامل جزءخوانی قرآن کریم است و هر روز نیم جز در حرم حضرت معصومه (سلام الله علیها) و نیم جز در مراکز دارالقرآن توسط نوجوانان قاری و حافظ تلاوت می‌شود در دو نوبت ظهر و عصر در این بخش بارگذاری می‌شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: بخش ستارگان قرآنی که همه روزه پس از مراسم افطار به صورت زنده (لایو) به معرفی یکی از نخبگان حافظ کل قرآن کریم دانش آموز و خانواده‌های آنها می‌پردازد. همچنین بخش دعای روز که شامل دعاهای ماه مبارک رمضان است و هر روز دعای مخصوص همان روز با صدای یکی از دانش آموزان در ساعات اولیه صبح در این بخش بارگذاری می‌شود.

مسیب زاده تصریح کرد: بخش احکام ماه رمضان که به صورت ویژه به بحث روزه اولی‌ها می‌پردازد و هر روز یکی از احکام و آداب مربوط به نوجوانان در ماه مبارک رمضان به صورت موشن گرافی در ساعات میانی صبح در این بخش بارگذاری می‌شود همچنین بخش آیه‌های امید که همه روزه در ایام ماه مبارک رمضان به بیان ترجمه و تفسیر آسان یکی از آیه‌های امید بخش قرآن توسط حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی می‌پردازد که مطالب مربوطه در ساعات میانی صبح در این بخش بارگذاری می‌شود.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه سال ۱۴۰۰ در آموزش و پرورش سال مهدوی است بخشی تحت عنوان بهار مهدوی در این قسمت طراحی شده است که در ایام ماه مبارک رمضان جهت آشنایی دانش آموزان با فرهنگ انتظار و مهدویت در این بخش مطالبی به صورت روزانه در خصوص تبلیغ و ترویج این فرهنگ ارزشمند بارگذاری می‌شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: لازم می دانم از وزیر آموزش و پرورش ومعاون پرورشی و فرهنگی به خاطر حمایت‌های بی دریغشان از فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز و همچنین از زحمات بی دریغ همه همکاران بزرگوارم در اداره کل قرآن، عترت و نماز و دیگر همکارانم از صف تا ستاد تشکر و قدردانی کنم.

وی گفت: از همه دانش آموزان و خانواده‌های آنها درخواست می‌کنم که خودشان را به زلال جاری رمضان بسپارند و از فضای معنوی که در شبکه شاد ایجاد شده است به نحو شایسته ای بهره مند شوند و خادمین خویش را نیز از دعای خیرشان در این ماه پر خیر برکت بهره مند کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =