دیدار شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین با امام جمعه شهرستان

اعضای شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین با آیت الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین دیدار کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، در این دیدار که با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی همراه بود، آیت الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان در سخنانی گفت: در متون دینی تأکید شده تا از علمی که فایده‌ای در رشد و تعالی بشر ندارد، پرهیز شود برهمین اساس باید دانشگاه‌ها با برنامه‌ریزی، نیازسنجی و پالایش‌هایی که انجام می‌دهند، بیشتر بر روی رشته‌هایی که نیازهای جامعه را مرتفع می‌کند و بر رشد و تعالی جامعه مؤثر است کار کنند.

امام جمعه قزوین افزود: صنعت علمی و دانشگاه حقیقی با پیوند دانشگاه و صنعت تحقق می یابد و اهمیت پیوند دانشگاه و صنعت هر روز جدی‌تر دیده می‌شود و این مهم می‌تواند بسیاری از مشکلات عرصه دانشگاه و صنعت را برطرف کرده و توسعه و پیشرفت را برای جامعه به ارمغان بیاورد.

آیت الله عابدینی در پایان با تأکید بر اینکه دانشگاه‌ها در راستای تحقق شعار سال رسالت‌های جدی ای دارند خاطرنشان کرد: بخشی از پشتیبانی که مقام معظم رهبری بر آن تأکید دارند، در راستای رسالت‌های دانشگاه‌ها قرار دارد و این که شما عزیزان در این عرصه برنامه های مختلفی دارید، امیدوار کننده است.

پیش از بیانات آیت اله عابدینی، اصغر کشت کار، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد قزوین نیز ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان با ارائه گزارشی از فعالیت های فرهنگی، پژوهشی، آموزشی و منابع انسانی در دانشگاه های آزاد اسلامی استان قزوین بر حرکت این دانشگاه به سمت دانشگاه دیجیتال تاکید کرد و گفت: با توجه به شرایط کرونا در کشور همه به خصوص دانشگاه ها باید به سمت دیجیتال شدن حرکت کنند و در این راستا باید هرچه زودتر در جهت تامین زیرساخت های لازم و پیوستن به این تحول، برنامه ریزی نماییم تا بتوانیم در تحقق آن نیز پیشرو باشیم.

وی سپس به اجرای فاز دوم "طرح پویش" با عنوان طرح "دانشگاه پشتیبان تولید" در این دانشگاه اشاره و تاکید کرد: این طرح در جهت ایجاد اشتغال دانش آموختگان و رفع نیازهای صنعت در بین واحدهای سراسر دانشگاه های آزاد اسلامی طراحی شده و امیدواریم دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین، اولین دانشگاهی باشد که در اجرای  این طرح موفق می شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین یادآور شد: این طرح در جهت تحقق شعار امسال مقام معظم رهبری مبنی بر تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها طراحی شده و اجرا می شود.

همچنین رضا شعبان نژاد، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه جنوب و غرب استان قزوین ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در سخنانی با تاکید بر اهمیت حمایت از تولیدات داخلی و اجرای طرح های درآمدزایی در دانشگاه ها به اجرای طرح آبیاری سطحی در واحد تاکستان اشاره کرد و گفت: از مزایای استفاده از این طرح، سیستم توزیع صحیح آب برای کنترل مقدار آب آبیاری و هم چنین آماده سازی مناسب زمین برای توزیع یکنواخت آب در سطح مزرعه است که در این روش معمولا به سرمایه گذاری اولیه کمتری نسبت به سایر روش ها نیاز است.

در ادامه این دیدار اعضای شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین نظرات، پیشنهادات و درخواست های خود را برای پیشرفت و توسعه علم و دانش و کاربردی کردن علوم در سطح جامعه ارائه کردند.

کد خبر: 1093199

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =