از ستاره سوم آبی‌ها تا آرزوی قهرمانی سرخ‌ها

بزرگترین تورنمنت فوتبالی قاره آسیا آغاز شده و تیم‌های ایرانی هر یک به دنبال تحقق اهداف خود در این مسابقات هستند. رویاهایی به بزرگی فتح جام.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، حسن صانعی پور؛ اگر از مورینیو در مورد لیگ قهرمانان سؤال کنید، به شما خواهد گفت؛ لیگ قهرمانان، اوج فوتبال است. او حتی  این لیگ را از جام جهانی فوتبال نیز مهم‌تر می داند. سرمربی پرتغالی جهان هرچند بیست افتخار بزرگ در کارنامه خود دارد، اما همیشه قهرمانی در لیگ قهرمانان را ترجیح می‌دهد. با این وصف باید گفت: هرچند شرایط لیگ قهرمانان قاره کهن به هیچ عنوان قابل مقایسه با شرایط اروپا نیست، اما آنقدر مهم هست که تیم های حاضر در آن برای فتح جام قهرمانی انگیزه مضاعفی داشته باشند.

پرسپولیس و اولین قهرمانی

قرمز پوشان پایتخت در سال های اخیر با توان ویژه ای لیگ قهرمانان آسیا را دنبال کرده و موفق شده اند دو فینال این رقابت ها را تجربه کنند. هرچند این تیم در مرحله گروهی سه دوره گذشته با خوش اقبالی هایی همچون سیستم کنترل تلویزیونی و گاهی حریفان آسان و یا بحران زده روبرو بوده اند، اما باخت آنان در برابر کاشیما آنتیلرز  و اولسان هیوندای را بیشتراز قدرت حریفان باید به حساب بدشانسی قرمز پوشان بگذاریم. نه نماینده ژاپن و نه کره جنوبی آنقدر قدرتمند نبودند که بتوانند براحتی از سد پرسپولیس گذشته و جام قهرمانی را بالای سر ببرند. نکته حایز اهمیت دراین ناکامی ها، حضور حریفان شرق آسیا در فینال می باشد، و باخت به آنان را باید به ضعف سوال برانگیز حریفان داخلی و تدارک نامناسب نمایندگان ایران در رویارویی با قدرت های جدید آسیا تعبیر کرد.

آبی‌ها بدنبال ستاره سوم

بی انصافی است که از دو قهرمانی آبی پوشان ایران براحتی بگذریم. در حقیقت پر افتخار ترین تیم ایران، با کسب دو قهرمانی و دو نایب قهرمانی، باعث اعتبار فوتبال ایران در مسابقات باشگاهی است. افتخاری که اگر با بد سلیقگی مدیران و شرایط نامناسب فوتبال ایران همراه نمی گردید، در لیگ قهرمانان آسیا بعد از جام باشگاه های آسیا نیز تکرار می شد. با این حال آبی پوشان پایتخت در فصل جدید منسجم تر و مجهز تر از فصول قبل به استقبال لیگ قهرمانان آسیا رفته  و امیدوارند که بتوانند ستاره سوم آسیا را بدست آوردند.

فولاد تیمی که می‌تواند

بازی نخست شاگردان نکونام برابر السد قطر، امیدوار کننده بود. فولادی ها نود دقیقه منظم و با برنامه، ستاره های قطری را کنترل کرده و اگر تمرکز بیشتری داشتند می توانستند امتیاز کامل این دیدار را به خود اختصاص بدهند. با این حال انگیزه و تجربه بالای نکونام به همراه نیروی جوانی بازیکنان تکنیکی فولاد، لحظات سختی را برای حریفان گروهD  رقم خواهد زد. شاگردان نکونام که با تحقیر العین پا به مرحله گروهی گذاشتند، قادرند به مراحل بالاتر لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند.

تراکتور همچنان ناشناخته

ژاوی سرمربی السد در اظهار نظری جالب گفته است: تیم‌های ایرانی با قلب‌شان بازی می‌کنند. او که از تساوی با فولاد ناراضی به نظر می رسید، زمین نامناسب ورزشگاه را علت اصلی این تساوی دانست. اظهار نظر ژاوی نشان از شناخت فوتبال ایران دارد. فوتبالی که نقطه اتکای آن غیرت و مردانگی بازیکنانش بوده و برنامه و تاکتیک در درجه دوم قرار دارد. تراکتور ایران همراه با هواداران پر شور خود نمونه بارز این خصوصیت بوده و این تیم آنقدر ناشناخته است که نمی شود پایان هر بازی را  در تقابل با ضعیف ترین و یا قوی ترین حریفان پیشبینی کرد. باشگاه تراکتور که در سال های اخیر تدارک ویژه ای برای قهرمانی ایران و آسیا دیده است، با نوسانات زیاد و تعویض های در پی مربیان، نتوانسته است به مقصود خود برسد. شاگردان خطیبی در دیدار با  پاختاکور سینوسی عمل کرده وهرچند توانستند در لحظات آخر بازی باخت را با تساوی عوض کنند، اما در دقایقی از بازی هجومی و با برنامه عمل کرده و در دقایقی هم سردرگم و پر اشتباه ظاهر شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =